پرواز‌های مستقیم بین روسیه و مصر، که اواخر سال ۲۰۱۵ در پی بمب‌گذاری به حال تعلیق درآمده بود، از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، پرواز‌های مستقیم بین روسیه و مصر که اواخر سال ۲۰۱۵ در پی بمب‌گذاری در یک هواپیمای مسافری روسیه به حال تعلیق درآمده بود، روز چهارشنبه با یک پرواز مسکو-قاهره از سر گرفته می‌شود.

پرواز «SU۰۴۰۰» شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» روسیه از فرودگاه شرمتیوو مسکو که برای ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه به وقت گرینویچ برنامه‌ریزی شده است، نخستین گام پیش از بازگشت پرواز‌های چارتری است که انبوه گردشگران روس را به تفریحگاه‌های ساحلی مصر می‌برند.

پنجشنبه، این شرکت هواپیمایی «اجیپت ایر» است که پروازهایش را بین دو پایتخت از سر می‌گیرد و در مجموع دو شرکت در هفته پنج پرواز رفت و برگشت خواهند داشت.

پرواز‌ها بین دو کشور پس از سقوط یک هواپیمای «ای ۳۲۱» در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ در منطقه سینا که ۲۲۴ کشته بر جا گذاشت، به حال تعلیق درآمده بود. بیشتر کشته‌شدگان گردشگران روس بودند.

این هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه تفریحگاه ساحلی شرم الشیخ در شرق مصر بر اثر انفجار بمبی که در آن کار گذاشته شده بود، سقوط کرد. داعش مسئولیت این بمب گذاری را برعهده گرفت.

مسکو این بمب‌گذاری را نتیجه نقص در تدابیر امنیتی هوایی در مصر برشمرد و توقف پرواز‌ها بین دو کشور ضربه سختی به گردشگری در مصر که بسیار مورد پسند روس‌هاست، وارد کرد.

خبرگزاری فرانسه در این‌باره نوشت: اگر چه از سرگیری پرواز‌ها بین دو کشور پیشرفتی نمادین محسوب می‌شود، گمان می‌رود تأثیر آن بر گردشگری محدود باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، مصر ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار