ضرورت ترغیب تولیدکننده به افزایش کیفیت

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت:باید با ایجاد فرهنگ‌سازی در میان تولیدکنندگان و ترغیب آن‌ها به تولید باکیفیت‌تر، در راستای حمایت هر چه بیشتر از کالای ایرانی گام برداشت.

احسان‌اله رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  در رابطه با حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: شعار سال در چند سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب بنا به‌ ضرورت امر، اقتصادی تعیین‌ شده است و این امر نشان‌دهنده اهمیت خاص بحث اقتصادی کشور با جهان است.

وی در همین راستا افزود: سازمان بسیج سازندگی نیز چندین سال در بحث اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی ورود پیدا کرده و با ایجاد طرح‌های اقتصادی و در ادامه افزایش اشتغال، اقدامات مناسبی از سوی این سازمان صورت گرفته است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: در زمینه تحقق شعار سال 97 نیز از طریق ارتقای فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و حمایت از محصولات تولیدشده داخلی، ورود پیدا خواهیم کرد و امید است مردم نیز به این سمت‌وسو پیش بروند.

وی در همین رابطه اذعان داشت: در حال حاضر برخی محصولات نظیر مهر، تسبیح و چادر مشکی از کشور چین وارد می‌شود و بر اساس آمارهای در دسترس، سالانه 85 میلیون مترمربع چادر مشکی از کشور چین به بازار داخلی تزریق می‌شود، این در حالی است که صنعت نساجی ما در حال حاضر دچار مشکل است.

رضاپور ادامه داد: بررسی تجربه موفق کشورهای توسعه‌یافته‌ای نظیر چین، نشان‌دهنده اثر مثبت نیاز تولید با اتکا به نیازسنجی جامعه است و حال بومی‌سازی این مدل می‌تواند در کشور ما همراه با موفقیت صورت گیرد.

وی با بی‌ارزش خواندن ادعای ناتوانی صنعت‌گران ایرانی در رقابت با خارجی‌ها بیان کرد: زمانی که می‌توانیم موشک نقطه‌زن با برد دو هزار کیلومتر تولید کنیم، چرا محصولات تولیدی برخی صنایع توان رقابت با کالای خارجی را ندارد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: در واقع بعضی از کالاهای تولیدشده ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و همین امر موجب نارضایتی مردم شده است، بنابراین باید با ایجاد فرهنگ‌سازی در میان تولیدکنندگان و ترغیب آن‌ها به تولید باکیفیت‌تر، در راستای حمایت هر چه بیشتر از کالای ایرانی گام برداشت.

وی در همین راستا گفت: از این طریق می‌توان مطلوبیت نسبی را عاید مصرف‌کننده‌ای کرد که برای خرید این کالاها هزینه کرده است.

رضاپور در ادامه بیان کرد: امید است با حرکت در این راستا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و کالای ایرانی بیش‌ازپیش مورد حمایت قرار گیرد و از این طریق بتوان دخالت بیگانگان در اقتصاد کشور را از میان برد و به خودکفایی رسید.

وی در رابطه با برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در راستای حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: در مرحله اول برای خروج از رکود تولیدکنندگان فعالیت‌هایی در حال انجام است و مباحث تسهیلاتی که هر ساله در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی توسط سازمان بسیج سازندگی صورت می‌گرفت را در سال جاری در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام خواهیم داد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: احیای صنایعی که دچار مشکل شده‌اند و همچنین برگزاری نشست‌های حمایت از کالای ایرانی در سرتاسر استان با استفاده از اساتید برجسته اقتصادی، از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال 97 است.

وی در پایان ابراز داشت: در این زمینه از ایده‌های نو و خلاقانه جوانان در حوزه حمایت از کالای ایرانی استفاده خواهیم کرد و به ایده‌های برگزیده جوایز نفیس نیز داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

صحبت های مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان  در خصوص شعار سال

برچسب ها: سپاه ، کالای ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار