بردسکن مقام دوم تولید پسته را در خراسان رضوی دارد

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: سطح زیر کشت پسته این شهرستان، ۱۰ هزار هکتار است که در تولید و سطح زیر کشت، بردسکن مقام دوم را در خراسان رضوی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت : سالانه بیش از ۱۰ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود و این توانمندی، بردسکن را به قطب تولید و فراوری پسته خراسان رضوی تبدیل کرده است به طوری که این شهرستان مقام دوم را از این نظر در این استان دارد.

وی با بیان اینکه پسته قالب شهرستان فندقی است که یک نوع رقم صادراتی است، افزود : سال گذشته مشکلی در خصوص صادرات پسته بردسکن به کشور‌های آسیای میانه به وجود نیامد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در ادامه گفت : با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد پسته به‌صورت فرآوری بوده است تصور ما بر این است که پسته خشک حدود ۵۰ درصد به صورت صادرات انجام می‌شود .

محمدی یکی از مهم‌ترین مشکلات در بخش پسته را آفت پسیل در بردسکن عنوان کرد و گفت : پسیل مهم‌ترین آفت در بخش پسته است که حدود ۱۸ سم در این راستا تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال برای مبارزه با آفت پسیل پسته ، ۱۲۰ هزار کارت زرد بین کشاورزان توزیع شده است .

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای قیمت پسته در سال جاری هنوز قیمت مصوب اعلام نشده است، افزود : در حال حاضر، پسته قیمت مناسبی دارد و امیدوارم مانند سال قبل با قیمت خوبی مصوب شود.

وی هدف از برگزاری همایش بزرگ پسته در بردسکن را آشنایی بیشتر کشاورزان با روش‌های تغذیه مناسب باغات و مبارزه با آفات نیز عنوان کرد.

انتهای پیام // و. ت
 
 


در بردسکن سالانه بیش از ۱۰ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.