آیت الله نوری همدانی مطرح کرد:

اسراف در مصرف آب و برق گناهی بزرگ است

مرجع تقلید شیعیان گفت:باید برای استفاده درست از نعمت‌های آب و برق برنامه‌ریزی شود تا به اندازه لزوم مصرف شود و اسراف به وجود نیاید.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ، مرجع تقلید شیعیان در جمع اعضای شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم در سخنانی با تبریک سال جدید گفت: امیدوارم این سال برای همه مسلمانان سال خیر، برکت و عزت باشد.

وی همچنین با تبریک ایام مبارک ماه رجب، از این ماه به عنوان ماه امامت و نبوت یاد کرد و با بیان اینکه عبادت و توجه به خدا در این ماه ارزش فراوان دارد، اظهار داشت: باید در همه امور با اخلاص کار کنیم تا خداوند به کار ما برکت عنایت کند.

این مرجع تقلید ارائه خدمات آب و برق به مردم را، بسیار مهم و بزرگ دانست و با اشاره به روایتی از اما سجاد(ع)، خدمت به مردم را شریف‌ترین عبادت دانست و خطاب به مدیران صنعت آب و برق گفت: پروردگار توفیق خدمت را به شما عنایت فرموده تا بر اساس انجام این خدمت به خداوند متعال تقرب پیدا کنید.

وی در ادامه مسئله کم‌آبی را در کشور به ویژه در شهر قم چالشی بسیار بزرگ دانست و یادآور شد: ما در برابر اینگونه حوادث وظایفی داریم که بزرگ‌ترین وظیفه ما در خصوص کم‌آبی پرهیز از اسراف است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند در دو جای قرآن از اسراف به عنوان گناه سخت یاد کرده است، تصریح کرد: باید برای استفاده درست از نعمت‌های آب و برق برنامه‌ریزی شود تا به اندازه لزوم مصرف شود و اسراف به وجود نیاید.

وی با تاکید بر پرهیز از اسراف و تبذیر در مصرف آب و برق گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح در بحث اقتصاد به ویژه آب و برق از این دو گناه جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از آب و برق و جلوگیری از اسراف و تبذیر تاکید کرد.

انتهای پیام/ت

برای استفاده  از نعمت های الهی باید برنامه ریزی درستی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار