راه اندازی خانه سازمان‌های مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانه سازمان‌های مردم نهاد استان با هدف دسته‌بندی این سازمان‎‌ها و همکاری و تعامل بیشتر با هم تشکیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سیدمحمدکاظم نظری در نشست کمیته تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد از اولویت‌های سال 97 از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های دولت تدبیر و امید تقویت و حمایت سازمان‌های مردم نهاد است، عنوان کرد: دولت خواهان این بوده تا مردم از طریق این سازمان‌ها حقوق شهروندی خود را مطالبه کنند.

نظری تصریح کرد: دولت منابع قابل توجهی در نظر گرفته که در این استان 10 میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه زنان سرپرست خانواده و 700 میلیون ریال برای فعالیت های سمن‌ها در حوزه های اجتماعی است.

وی ابراز کرد: در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حقوق شهروندی دولت سخاوتمندانه عمل کرده و در این رابطه حرکت‌های بنیادی و موثری را آغاز نموده و باید برنامه‌های دولت در این خصوص به خوبی اجرا و مدیریت شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه جامعه زنان باید حقوق شهروندی خود را مطالبه و از آن دفاع کنند، افزود: تشکل‌های تخصصی زنان باید توسعه یابند و فعال‌تر عمل کنند.

نظری با اشاره به اینکه ضرورت دارد همه سازمان‌های تخصصی با هم و نحوه فعالیت و اهداف همدیگر آشنا شوند، ادامه داد: برای دسته بندی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و آشنایی آنها با هم خانه تشکل‌های مردم نهاد ایجاد شود.

وی تاکید کرد: لازم است تشکل‌های مردم نهادی که حوزه فعالیت آن‌ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و پیشگیری از اعتیاد بوده آموزش های لازم را فرا گیرند.

انتهای پیام/ش

خانه سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.