رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی: ایران به حمله به پایگاه تی‌فور پاسخ خواهد داد

«عاموس یادلین» در چند پیام توییتری، درباره تحولات سوریه و پاسخ ایران به حمله به پایگاه هوایی تی‌فور در سوریه اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، در یک رشته پیام در صفحه کاربری توییتر خود درباره تحولات اخیر سوریه و حمله هوایی به پایگاه تی‌فور در این کشور اظهارنظر کرد.

وی با اشاره به ادعای حمله شیمیایی در دومای سوریه، نوشت: «اکنون شاهد دو تحول مهم در مرزهای شمالی هستیم: بحث‌ها در آمریکا درباره پاسخ به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، و بحث‌ها در ایران درباره پاسخ به حمله اسرائیل به پایگاه هوایی تی فور.»

یادلین افزود: «این دو مسئله مستقل از یکدیگر به نظر می‌آیند؛ اما می‌توانند با یکدیگر تلاقی پیدا کنند و جبهه‌ای واحد تشکیل دهند.»

وی در ادامه نوشت: «احتمالا ایرانی‌ها به حمله هوایی نسبت داده شده به اسرائیل واکنش نشان خواهند داد، حتی اگر این پاسخ بلافاصله نباشد. ایران این‌بار اقدامات متقابلی را در قبال حمله به نیروهای خود بررسی می‌کند تا در این صورت اسرائیل را از حمله به نیروهای ایرانی در سوریه باز دارد.»

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل بار دیگر اهداف راهبردی خود را جلوگیری از استقرار نیروهای نظامی ایران در سوریه و اصلاح و حتی لغو برجام اعلام کرده است. اسرائیل باید آماده مراحل بعدی این درگیری‌ها باشد.»

او در ادامه نوشت: «در صورت افزایش درگیری‌ها، پای روسیه نیز به این میان باز خواهد شد و آن هنگام است که اسرائیل نیازمند کمک آمریکا خواهد بود. از آنجا که اسرائیل و آمریکا در این‌باره منافع مشترکی دارند، هماهنگی استراتژیک بین آن‌ها حیاتی خواهد بود.»

در ادامه پیام‌های توییتری وی آمده است: «ترامپ پاسخ‌های احتمالی متفاوتی را به استفاده از تسلیحات شیمیایی (ادعایی) در سوریه در نظر دارد. وی می‌تواند مانند سال گذشته، تنها به سوریه یک حمله انجام دهد. اما بازدارندگی قابل اعتماد تنها هنگامی تحقق خواهد یافت که آمریکا اهداف استراتژیک خود در سوریه را به مبارزه علیه داعش محدود نکند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار