استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی این استان ملزم به خرید کالا‌ی ایرانی با اولویت تولیدات استان هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در اولین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۷، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «حمایت از کالای ایرانی»، بر اهمیت توجه به این موضوع و در کنار آن محصولات تولید داخل استان تأکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی سیاستی فراتر از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید در همه مراحل تولید مورد توجه باشد افزود: این حمایت از زمان مراجعه متقاضی تولید به دستگاه‌های اجرایی آغاز و با اقداماتی مانند صدور مجوز و دریافت تسهیلات تا رسیدن به بازار فروش و مصرف ادامه می‌یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند علاوه بر حمایت از کالای ایرانی، نسبت به تهیه نیاز‌های خود از محصولات تولید درون استان اقدام کنند.

عباسی اضافه کرد: نباید به هیچ بهانه‌ای از خرید محصولات تولید درون استان گذر کرد و در صورت مشاهده کوتاهی احتمالی در این خصوص، با مدیر مربوطه به شدت برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: حمایت از کالای ایرانی، خرید محصولات تولید درون استان، جذب به موقع اعتبارت و تسریع در روند واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی، در ارزیابی عملکرد امسال مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری لحاظ خواهد شد.

عباسی همچنین با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال حمایت از کالای ایرانی افزود: تجاری سازی و بازاریابی برای محصول تولیدی این شرکت‌ها نیز در دستور کار مسئولان مرتبط قرار گیرد.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، حمایت از بخش خصوصی و حضور این بخش در کنار دولت، احیای واحد‌های تولیدی تعطیل، به ظرفیت کامل رساندن کارخانه‌های نیمه فعال، ایجاد رونق اقتصادی، تسهیل و رفع موانع تولید، اصلاح بافت فرسوده شهرها، تعویض خودرو‌های فرسوده، تأمین مسکن و ازدواج جوانان، تسهیلات روستایی و مقاوم سازی مسکن روستاییان شد و اضافه کرد: امسال تسهیلات فراوانی در حوزه‌های مختلف برای استان وجود دارد که باید از آن بهره گیری کرد.

عباسی در پایان با اشاره به رشد ۲۰۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی امسال در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این مسأله نشان دهنده ظرفیت استان برای توسعه صنعت گردشگری است و دستگاه‌های متولی باید با همکاری بخش خصوصی، تمامی اماکن دولتی و غیر دولتی بدون استفاده در روستا‌های استان را شناسایی و جهت اسکان مسافران در تعطیلات تابستان ساماندهی کنند.

انتهای پیام/ش

حمایت از کالای ایرانی در همه مراحل تولید مورد توجه باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار