مدیرکل میراث فرهنگی فارس از فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومانی صنایع دستی استان فارس در تعطیلات نوروز ۹۷ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اعلام اینکه در نوروز ۹۷، تعداد ۵۴۰ غرفه موقت و دائمی در سطح استان برپا بوده است، گفت: از این تعداد ۲۸۹ غرفه موقت و ۲۵۱ فروشگاه دائمی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان و عرضه و فروش صنایع دستی استان در نظر گرفته شد.

وی افزود: از تعداد ۲۸۹ غرفه موقت ۱۰۸ غرفه در شیراز و ۱۸۱ غرفه در سایر شهرستان‌ها فعال بودند که از ابتدای فروردین تا پایان روز ۱۴ فروردین سال جاری، جمعا ۲ میلیارد و ۲ میلیون تومان فروش داشته اند.

امیری با اشاره به تعداد فروشگاه دائمی صنایع دستی در سطح استان فارس نیز گفت: ازتعداد ۲۵۱ فروشگاه، ۱۳۶ فروشگاه در شهر شیراز و ۱۱۵ فروشگاه دردیگرشهرستان‌ها است که طی ۲ هفته تعطیلات نوروز سال جاری، توانسته اند محصولات خود را با رقم ۱ میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: فروش محصولات صنایع دستی در غرفه‌های موقت، فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی وسیاه چادر‌های برپا شده ایام نوروز استان فارس، در مجموع، ۳ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بوده است.

امیری با بیان اینکه گردشگران از سیاه چادر‌های برپا شده درسطح استان، استقبال چشمگیری داشته اند، خاطر نشان کرد: در این سیاه چادر‌ها علاوه بر عرضه صنایع دستی و سوغات، پخت و عرضه انواع نان و غذا‌های محلی، نمایش لباس‌های سنتی و برگزاری مراسم‌های آیینی انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: بنا بر این گزارش از تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷، تعداد ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۲۲۵ نفر شب در استان فارس اقامت نموده اند می‌باشد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ر

درآمدزایی میلیاردی صنایع دستی فارس در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار