شیراز؛

صدور ۷۵۰ مجوز تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ۷۵۰ مجوز تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در استان فارس صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری با اشاره به راهکارهای میراث فرهنگی برای گسترش صنایع دستی اظهار کرد: آموزش و صدور مجوز برای تولید بیشتر صنایع دستی از جمله راهکارهایی است که تاکنون انجام شده است.
وی با بیان اینکه پارسال 750 نفر در زمینه صنایع دستی در استان فارس آموزش دیده‌اند، افزود: از این میزان ۵۰۰ مجوز کارگاه و ۲۵۰ مجوز مشاغل خانگی بوده است.  
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه پارسال 30 مورد کلاس در رشته‌های مختلف برای متقاضیان برگزار شده است، افزود: در دو ماه ابتدایی امسال 10 کلاس در 5 رشته برگزار شده است و تعدادی از هنرمندان که شرایط بهره‌گیری از تسهیلات را داشته‌اند به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.
امیری با بیان اینکه بازاریابی در رونق فروش صنایع دستی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی یکی از راه‌های بازاریابی و رونق فروش صنایع دستی است و در ایام نوروز برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان فارس درآمدی بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان داشته است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی هر کشوری سند هویت آن است، تصریح کرد: صنایع دستی با ذوق و روح مردم درآمیخته و یکی از بسترهای آسان و کم سرمایه‌ ایجاد اشتغال است که باید به آن توجه کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد : سهولت در راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان، عدم نیاز به مواد خارجی و سهولت در تولید سبب شده که صنایع دستی به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
امیری با اشاره به افزایش گردشگران داخلی و خارجی در استان فارس گفت: رونق گردشگری در استان فارس نیاز به افزایش تولید صنایع دستی را ایجاب می‌کند که رونق این دو زمینه سبب رونق اشتغال و رفع بیکاری در استان می‌شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.