در جلسه بررسی صلاحیت پمپئو در سنا مطرح شد؛

منندز: خروج از برجام در راستای منافع ما نیست/پمپئو: توافق هسته‌ای ایران نواقصی دارد که باید رفع شود

جلسه کمیته روابط خارجی سنا درباره بررسی صلاحیت «مایک پمپئو» برای تصدی پست وزیر خارجه این کشور در حال برگزاری است.

منندز: خروج از برجام در راستای منافع ما نیست/پمپئو: توافق هسته‌ای ایران نواقصی دارد که باید رفع شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه بررسی صلاحیت «مایک پمپئو» -گزینه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست وزیر امور خارجه این کشور- امروز (پنجشنبه) در کمیته روابط خارجی مجلس سنا در حال برگزاری است.

همانطور که پیش بینی می شد، توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و احتمال خروج آمریکا از این توافق یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه بررسی صلاحیت پمپئو است. رابرت منندز، سناتور ارشد دموکرات، در این جلسه اعلام کرد: همه می‌دانند من به برجام رأی منفی دادم، اما اکنون معتقدم خروج یکجانبه از این توافق در راستای منافع ملی ما نیست.

این در حالی است که مایک پامپئو، رئیس سابق سیا، در این جلسه، از پاسخ به اینکه آیا آمریکا باید از برجام خارج شود یا نه، خودداری کرد؛ اما گفت برجام نواقصی دارد که باید رفع شود.

پمپئو که همواره از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی بود، در این جلسه با اذعان به سال‌ها دروغ پردازی علیه کشورمان، گفت: پیش از برجام هم ایران در مسیر دستیابی سریع به بمب هسته‌ای نبود.

رئیس سابق سیا همچنین درباره روسیه، گفت: باید در زمینه تحریم روسیه اقدامات بیشتری صورت بگیرد؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هنوز پیام آمریکا را به اندازه کافی دریافت نکرده است.

در آغاز جلسه بررسی صلاحیت پمپئو، اعضای گروه ضدجنگ «کد پینک» با بالا بردن دست‌نوشته‌هایی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا خواستند از تأیید صلاحیت پمپئو خودداری کنند.

همچنین در جریان این جلسه، برخی سناتورها خطاب به پمپئو اظهار کردند: وقتی دیپلمات های باتجربه، همگی وزارت خارجه را ترک کرده‌اند، چطور می توانید این همه بحران در خاورمیانه و شبه جزیره کره را مدیریت کنید؟

همچنین، سناتور منندز با نشان دادن عکس روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، از پمپئو پرسید: چرا آمریکا در سوریه نقشی ندارد؟ پمپئو در پاسخ گفت که می‌داند شرایط دشوار و پیچیده ای است و آمریکا هم باید در آینده سوریه نقش داشته باشد.

منندز: خروج از برجام در راستای منافع ما نیست/پمپئو: توافق هسته‌ای ایران نواقصی دارد که باید رفع شود

پمپئو با اذعان به حمایت واشنگتن از نآرامی‌های دی ماه گذشته در کشورمان گفت: حمایتی که دولت آمریکا از ناآرامی‌های ایران کرد، «مایه افتخار» است. معتقدم باید به چنین حمایت‌هایی با هدف «ترویج دموکراسی!» ادامه داد.

انتهای پیام/

طرح موضوع برجام در جلسه بررسی صلاحیت پمپئو

برچسب ها: کنگره آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار