معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجانشرقی؛

امنیت غذایی و سلامت مردم توجه ویژه ایی داشته باشیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجانشرقی، گفت:خواستار توجه ویژه مسئولان دستگاههای زیربط به امنیت غذایی و سلامت مردم شد .

امنیت غذایی و سلامت مردم توجه ویژه ایی داشته باشیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهرتی فر، امروز صبح شهرتی فرمعاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجانشرقی ،افزود : امیدواریم در جهت تامین هر چه بیشتر امنیت و سلامت غذایی مردم اقدام کرده و احیاناً در جهت تولید یک سری مواد غذایی و آلودگی هایی که دارند بدون اینکه دچار حدس و گمان شویم ، هر جایی نیاز شد از تولید اینگونه محصولات و مواد غذایی ممانعت کنیم تا خدایی نکرده سلامتی مردم به خطر نیافتد .

وی ،در مورد تولیدات دامی و گیاهی از جهاد کشاورزی خواست وگفت: اقدامات اولیه و ضرورت های لازم را در چرخه تولید مواد غذایی سالم در نظر بگیرد تا محصولی سالم به دست مردم برسد .

وی خاطر نشان کرد : از مجموعه اقدامات کنترلی دستگاههای مختلف استان که در روزهای پایانی سال ۹۶ و روزهای آغازین سال ۹۷ ، باعث کاهش صدمات انسانی شده و موجبات آرامش و امنیت مردم را فراهم کرده قدر دانی می کنیم و امیدواریم این کنترل ها همواره ادامه داشته باشد .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین خواستار تشکیل کارگروه سلامت ،ایمنی و امنیت غذایی در شهرستانهای استان شد و گفت :بایستی این جلسات بطور منظم برگزار شده و فعال باشند تا سلامتی مردم در این موارد تامین شود .

وی یکی از مهمترین و موثرترین اقداماتی آموزشی کار گروه راکه در سطح استان ، در سال ۹۶ انجام شد ، جمع آوری قلیان دانست و گفت : این کار ارزشمند و مفیدی است و رابطه مستقیم با سلامت مردم دارد.

همچنین در این جلسه صومی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه گزارش از اقدامات کار گروه سلامت و ایمنی و امنیت غذایی استان ، گفت : شعار امسال در هفته سلامت (سلامتی برای همه )است و در این راستا در ۳۱ فروردین ۹۷ همایش پیاده روی خانوادگی با حضور مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم در پارک ائل گلی تبریز برگزار خواهدشد.

وی گریزی هم به مساله تصفیه خانه های چرم شهر زد و گفت : تصفیه خانه های موجود در چرم شهر نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و حتی واحد های غیر مجاز در این محل فعالیت می کنند که بایستی از فعالیت آنها جلوگیری شود .

صومی ،خواستار برخورد دستگاههای زیربط به موضوع واحد های غیر مجاز در چرم شهر شد و گفت :مسئولیت اصلی این مهم بر عهده فرمانداری تبریز است که باید تا تیر ماه سال جاری در جهت رفع آن عمل کند تا این مشکل در سال ۹۷ کلاًحل و فصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد مدیریت مصرف بهینه آب هم گفت : سازمانهای مردم نهادی در این مورد تشکیل شده است، که کار باارزشی بوده و می تواند به کمک دولت و علاقه مندان این حوزه بحث مصرف بهینه آب را موضوعی اجتماعی عنوان کند.

وی خاطر نشان داشت : بر اساس آزمایشات انجام گرفته آب شرب ارایه شده به مردم کاملا استاندارد بوده و نیازی به نصب تصفیه کننده های خانگی وجود ندارد.

صومی یاد آور شد : کانون سلامت محلات نیز باید در سطح استان تشکیل شود تا مردم خودشان در حل معضلات مشارکت داشته باشند.

وی همچنین گفت : در حوزه بهداشت و درمان هر سال برنامه ریزی شده و کار مرتبط انجام می گیرد و بر همین اساس از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۶ کلاً (۵۴۴۵) ماموریت انجام شده که ۲۷ درصد رشد نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

صومی ادامه داد : در این مدت بیست روزه ایام عید ؛ (۱۱۲۴) جابجایی مصدوم داشتیم که ۴۵ درصد افزایش داشته و شش نفر فوتی در شهری و ده نفر فوتی در جاده ای داریم که حدوداً ۱۴ درصد در شهری و ۲۳ درصد در جاده ای را نشان می دهد.

صومی میزان بستری شده دربیمارستانهای استان در این بیست روز را ۱۳ هزارو ۶۳۷ نفر برشمرد و گفت : تعداد ۵۵ هزار نفر هم ویزیت رایگان شده اند.

در بیانیه اولین مجمع سلامت استان آمده است : سلامت حق هر شهروندی بوده و مشارکت همگانی برای تامین ،حفظ و ارتقای سلامت اصل حیاتی است و سلامت مسئولیت همه افراد جامعه و بخشهای مختلف توسعه است ،لذا فرهنگ سازی و تامین حمایت های قانونی از مبانی اصلی نهادینه سازی ،مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت است .

انتهای پیام/

 

ضرورت تامین هر چه بیشتر امنیت و سلامت غذایی مردم

برچسب ها: اخبارسلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار