ذخیره سازی ۵۵ میلیون متر مربع آب در آب بندان‌های جویبار

۵۵ میلیون متر مربع آب تا کنون در ۶۰ قطعه آب بندان جویبار آبگیری و ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نیک اختر مدیر منابع آب در شهرستان ها‌ی جویبار، قائمشهر، سواد کوه، سوادکوه شمالی وسیمرغ در جویبار با بیان اینکه ۶۰ قطعه آب بندان در جویبار وجود دارد، گفت: تا کنون ۵۵ میلیون متر مربع آن آب ذخیره سازی شده و این میزان آب بندان ۶ هزار و دویست هکتار شالیزاری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود:مهمترین مشکل ما درمزارع شالیزار‌ی قسمت شرق جویبار است که از طریق سد شهید رجایی آبگیری می‌شد که امسال به لحاظ کاهش ۲۰ درصدی بارش باران و کمبود ذخیره آب امکان هدایت آب سد شهید رجایی به ۲ هزار ۴۰۰ هکتار از مزارع جویبار میسر نیست که به کشاورزان این منطقه از جویبار اعلام کردیم که کشت جایگزین سویا اقدام کنند.

نیک اختر گفت: برای هدایت آب سد شهید صالحی برای جلوگیری از کمبود آب در جویبار از طریق کانال‌های میان حوزه‌ای به رودخانه سیاهرود وسه روستای چالمیان، بیزکی واسماعیل کلای کوچک به میزان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه به این مناطق هدایت می‌شود.

مدیر منابع آب در شهرستان ها‌ی جویبار، قائمشهر، سواد کوه، سوادکوه شمالی وسیمرغ در جویبار افزود: از ۹ هزار ۸۵۰ هکتار شالیزار‌ی جویبار ۶۲۰۰ هکتار از طریق ذخیره سازی آب بندان ها، ۱۲۰۰ هکتار هم از طریق چاه کشاورزی، ۲۴۰۰ هکتار از طریق سد شهید رجایی مابقی هم از طریق رودخانه‌ها آبیاری می‌شوند.

شهرستان جویبار از ۲۸ هزار هکتار زمین برای ۳۰ نوع محصول زراعی برخوردار است.
انتهای پیام/آ

آبگیری ۹۰ درصد آب بندان‌های جویبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.