قربانی در نطق میان دستور:

نابسامانی بازار ارز آفت بزرگی برای تولید بود

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: بارها اعلام کردیم که سونامی دلار در پیش است اما مدیران بانک مرکزی گوش شنوایی نداشتند، نابسامانی بازار ارز آفت بزرگی برای تولید بود.

نابسامانی بازار ارز آفت بزرگی برای تولید بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در صحن علنی امروز مجلس(یکشنبه 26 فروردین ) و در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: امروز منطقه خاورمیانه آبستن حوادث کم سابقه و کم نظیری است، لذا باید کشورهای منطقه هوشیاری بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند.

وی افزود: هفت سال پیش جنگ تمام عیار با دخالت مستقیم آمریکا در خاورمیانه آغاز شد و متأسفانه حماقت دیگری را در منطقه شاهد بودیم و مدعیان حقوق بشر از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به کشوری که حکومت قانونی دارد حمله کردند.

قربانی تصریح کرد:‌ جامعه جهانی و نهادهای بین المللی باید مقدمات محاکمه این جنایتکاران را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه بیان کرد: مجلس، دولت و رهنودهای مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی فضای خوبی را پدید آوردند و با بالا رفتن ضریب نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه، گفتمان در دنیا برخی کشورها در تلاش هستند تا ایران هراسی به وجود بیاورند و متأسفانه می‌بینیم که آمریکا هیاهوی خروج از برجام را در سر دارد.

وی ادامه داد: برجام یک توافق نامه بین المللی است و در صورت خروج آمریکا از این معاهده ما ارتباط و گفتگوی خود را با دنیا ادامه خواهیم داد.

قربانی تأکید کرد: ما شعار کنترل تورم را سر می‌دهیم، اما باور داریم که تحقق نیافته، متأسفانه امروز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم و بارها از همین تریبون اعلام کردیم که شاخص تورم را جیب مردم مشخص می‌کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه اذعان کرد:‌ شعار سال از سوی مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخلی نام گرفته است، لذا حمایت از تولید کنندگان داخلی با سودهای 20 درصد و نظام بانکی ربوی امکان پذیر نیست اما تولیدکنندگان ما قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارند.

وی گفت: سیستم بانکی کشورمان هنوز نتوانسته است خود را در خدمت تولید قرار دهد،  عدم شفافیت و نداشتن استراتژی مناسب در سیستم بانکی باعث بروز فساد روز افزون در گوشه و کنار این سیستم شده است که نتیجه این مسائل 25 میلیارد قاچاق کالا و تعطیلی 30 درصد بنگاه‌های تولیدی، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و عصبانیت و افسردگی جوانان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه بیان کرد:‌ نظام مالیاتی کشور باید اصلاح شود، چرا که نمی‌شود کارمند مالیات خود را به موقع بپردازد اما فرار مالیاتی هنوز معضل بزرگ کشور باشد.

وی گفت: اگر با شفافیت محل دریافت مالیات را جهت رفاه مردم باعث می شود تا آنها با رغبت بیشتری به پرداخت مالیات بپردازند.

قربانی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم که سونامی دلار در پیش است، اما متأسفانه مدیران بانک مرکزی گوش شنوایی نداشتند، نابسامانی بازار ارز آفت بزرگی برای تولید بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: اعلام تک نرخی شدن ارز به قیمت 4 هزار و 200تومان اقدام بسیار خوبی بود اما نکند که مصداق خرید گوجه فرنگی از سر خیابان فلان شخصیت شویم.

وی تأکید کرد: چگونه نتوانسته‌ایم پول‌های مجرمانه را مدیریت کنیم؟ چرا از ظرفیت سازمان‌های دیگر استفاده نکردیم؟ راه نجات کشور شفافیت اطلاعات اقتصادی هست و جهت جلوگیری از رانت‌های اقتصادی باید کوچک شدن دولت و شفافیت هرچه بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

قربانی بیان کرد:‌ امسال زیادی در جاده‌های کشور کشته شده‌اند آیا زمان آن نرسیده است که وزارت صنعت با رانت خودروسازی مقابله کند؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت:‌ در طی 25 سال گذشته متأسفانه با تولید پراید غیراستاندارد 230 هزار نفر کشته‌ شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار