وکیلی در نطق میان دستور:

وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده است/ سیاست خارجی باید در راه معیشت و بهبود وضعیت ملت باشد

نماینده مردم تهران گفت: وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده و نماد این رنجوری را در رفتار مردم می‌توان دید.

وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده است/ سیاست خارجی باید در راه معیشت و بهبود وضعیت ملت باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در صحن علنی امروز سه‌شنبه( 28 فروردین) و در نطق میان دستور خود ، گفت: وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده است و نماد این رنجوری را در رفتار مردم شاهدیم.

وکیلی با تأکید بر اینکه دفاع از جمهوری اسلامی را نشان از دفاع از وضع موجود نمی دانیم افزود: معتقدیم فلسفه موجودی نظام، رفاه، عدالت، آزادی و امنیت برای مردم بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، ایرانی ترین کالا را ایرانیت و انقلاب اسلامی می‌دانیم، دفاع از ایرانیت، عزت ایرانی و نظام برخواسته از ایرانیان را مهمترین نماد دفاع از کالای ایرانی می‌دانیم.

عضو هیأت رئیس مجلس اظهار کرد: می‌توانیم علی‌رغم تضعیف ایران، جمهوری اسلامی را نجات دهیم زیرا این جمهوری اسلامی در پهنه ایران معنا می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر اقدامی به تضعیف ایرانی، اقوام و غرور ایرانی منتهی شود در حقیقت تضعیف ارکان جمهوری اسلامی است و معتقدیم تم حرکتی سازمان‌ها و ارکان مختلف حاکمیتی با تم جامعه سازگار نیست.

وکیلی تأکید کرد: تم جامعه فراتر از این حرکت لاک پشتی حاکم بر دستگاه‌ها است، در شرایط کنونی بحران‌ها را با مسئله محوری نمی‌توان حل کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: نمی‌توان یکشنبه به صورت پارتیزان برای ارز نسخه تجویز کرد یا یک شبه برای آب نسخه پیچید؛ این نسخه‌های پارتیزان کارکرد لحظه‌ای داشته و می‌تواند علیه خود عمل کند.

عضو هیأت رئیس مجلس با تأکید بر اینکه مسائل و بحران‌ها بنیادی است گفت: این مسائل نیازمند تغییر رویکرد و گفتمان‌هاست و این رویکردهای اجرایی باید اصلاح شود تا کارکرد داخلی دیده شود.

وی اظهار کرد: سیاست خارجی باید در راه معیشت و بهبود وضعیت ملت باشد، نمی‌توان به دست زدن‌های خارج از مرزها دلخوش کرد و در داخل مردمی رنجور از مشکلات داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: اگر ملت تعلق پذیری و عزت پیدا کرد، سرزمینمان امن خواهد بود، حتما اطرافیان نسبت به جمهوری اسلامی حسرت می‌خورند و ایران آباد می تواند سفیر انقلاب اسلامی باشد.

عضو هیأت رئیس مجلس بیان کرد: در جامعه ایران ساختارها به گونه‌ای است که برای برون‌رفت از مشکلات نیازمند اجماع نخبگانی است که این موضوع با اعتماد، گفتگو قابل اجرا بوده و با بخشنامه و دستور نمی‌توان آن را انجام داد.

وی ادامه داد: چرا بعد از انتخابات سال 92 بدون هیچگونه فعل و انفعال قیمت ارز تصویب شد؟ زیرا ادراک عمومی نسبت به کارآمدی و آینده مثبت بود، آنچه امروز لازم است باید ادراک عمومی را به عنوان یک شاخص قرار دهیم و این ادراک عمومی اکنون آسیب دیده و باید آن اصلاح کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار