سامانه بارشی جدید به استان بوشهر وارد می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان و احتمال بارش باران و تگرگ خبر داد و گفت: عمده بارش‌ها در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود.

سامانه بارشی جدید به استان بوشهر وارد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر اظهار داشت: از اواخر وقت امروز با ورود و نفوذ تدریجی امواج ناپایدار از یک سامانه بارشی به استان، به تدریج بر مقدار ابر‌ها در آسمان استان افزوده خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود فعالیت این سامانه از فردا به صورت بارش خفیف و پراکنده باران در شمال استان آغاز و از بعد از ظهر روز دوشنبه بتدریج با تقویت ناپایداری‌ها، بارندگی‌ها به صورت رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد و احتمال تگرگ در اکثر نقاط استان ادامه یابد.

شفیع‌خدایی ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه روز‌های دوشنبه و سه شنبه است و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به سبب تشدید ناپایداری‌ها و وزش تندباد، خلیج فارس در برخی ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: بنابراین در طی این مدت شرایط برای تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی نامساعد است.

وی بیان کرد: همزمان با وزش تندباد احتمال ایجاد گرد و خاک محلی در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی گفت: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و از فردا بتدریج افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

احتمال بارش باران و تگرگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.