ایجاد ۲ هزار و ۴۷۷ شغل ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی گفت: برای ایجاد ۲ هزار و ۴۷۷ شغل ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر بیش از ۴۹۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد.

ایجاد ۲ هزار و ۴۷۷ شغل ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه مددجویان این نهاد در تشریح فعالیت‌های اشتغال زایی کمیته امداد استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار موجود، در سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۷ طرح اشتغال‌زایی با پرداخت تسهیلات کم بهره ایجاد شد که در این زمینه ۴۹۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وام کم بهره پرداخت شد.

لطفی از تحقق ۸۹ درصدی طرح‌های اشتغال‌زایی در این نهاد خبر داد و افزود: این طرح‌های اشتغالی در رشته‌های شغلی مختلف از جمله، کشاورزی، دام پروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد است گفت: قبل از اجرای طرح اشتغال و در طول زمان اجرای آن، سطح دانش و آگاهی فنی و حرفه‌ای مددجویان افزایش داده می‌شود تا بتوانند در ادامه بدون اتکا به حمایت‌های امداد خودکفا شوند.

وی درباره مددجویان خودکفا شده در سال گذشته بیان کرد: سه هزار و ۳۱۷ خانوار تحت حمایت که در سال‌های گذشته تسهیلات اشتغال دریافت و کسب و کار راه‌اندازی کردند، به تدریج به مرز خودکفایی و استقلال مالی رسیدند که در سال ۹۶ دیگر نیاز به حمایت کمیته امداد نداشتند و از سیستم حمایتی خارج شدند.

لطفی با تاکید بر اهمیت ضریب موفقیت طرح‌های اشتغال مددجویان خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های شغلی مددجویان با هدف ارتقاء سطح مهارت‌های کارآفرینی آنان، اعطا تسهیلات ارزان قیمت، ارائه مشاوره شغلی و افزایش نظارت بر طرح‌های اجرایی از مهم‌ترین حمایت‌های این نهاد از کار آفرینان در طول دوره کارآفرینی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های اشتغالی این نهاد در سال ۹۷ تصریح کرد: براساس ظرفیت‌های موجود در استان، ۷۷۸ طرح اشتغال از محل منابع امدادی، ۸۵۰ شغل از طریق کاریابی و سه‌هزار ۹۰۵ نفر آموزش فنی و حرفه‌ای اشتغال برای مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال جدید در حمایت از کالای ایرانی گفت: این نهاد سه برنامه مهم در حوزه اشتغال از جمله ایجاد اشتغال پایدار و با کیفیت، آموزش و کاریابی برای مددجویان را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ م

۲۴۰۰ شغل ویژه مددجویان کمیته امداد بوشهر ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.