احداث مرکز درمانی بیماران خاص در شهربابک

رئیس مرکز بیماری‌های خاص شهربابک گفت: با توجه به اینکه افراد زیادی در شهربابک با بیماری‌های خاص و مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مرکز درمانی برای این بیماران در این شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید ملایی رئیس مرکز بیماری‌های خاص شهربابک با اشاره به اینکه هم اکنون متولی رسیدن به بیماران خاص در کشور بنیاد امور بیماری‌های خاص است گفت: این بنیاد می‌کوشد ارائه خدمات به این بیماران را از نخستین مراحل شناسایی تا درمان به صورت رایگان و داخلی انجام دهد.

وی افزود: علی رغم کمک و حمایت دولت و مراکز خیریه غیردولتی برای تأمین دارو و ادامه فرآیند درمان این بیماران متأسفانه آن‌ها همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، به طوری که این کمک‌ها پاسخگوی نیاز‌های بی شمار و واقعی بیماران خاص و صعب العلاج نیست و حتی برخی از این بیماران به دلیل هزینه‌های سنگین و مشکلات مالی از ادامه روند درمان صرف نظر می‌کنند.

ملایی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماران زیادی با بیماری‌ها و مشکلات یادشده در شهرستان شهربابک وجود دارد، مؤسسه خیریه ثامن الحجج را بر آن داشت که تحت حمایت خیرین و بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور، مرکز درمانی برای این بیماران در شهرستان احداث شود.

وی با بیان اینکه ساختمان این مرکز درمانی در حال ساخت است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد اظهار داشت: ۱۶۱۷ مترمربع زیربنای قسمت درمانی این مرکز است که شامل بخش‌های (دیالیز، دیالیز صفاقی، تالاسمی، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، کلینیک درمانی، بخش اداری مرکز) می‌شود.

رئیس مرکز بیماری‌های خاص شهربابک یادآور شد: زیربنای قسمت خدماتی این مرکز درمانی نیز ۳۵۷ متر مربع و شامل بخش‌های (سالن غذاخوری، آشپزخانه، انبار، محل شست و شوی لباس و موتورخانه) است.

وی با بیان اینکه در بخش کلینیک این مرکز متخصصان قلب، داخلی، زنان، کلیه و پزشک عمومی فعالیت خواهند داشت اضافه کرد: این مرکز درمانی قادر خواهد بود در سه نوبت کاری؛ ۳۶ بیمار دیالیزی، ۳ بیمار دیالیز صفاقی، ۲۴ بیمار شیمی درمانی و ۲۴ بیمار تالاسمی را تحت درمان قرار دهد.

ملایی به موقعیت این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت:: مؤسسه خیریه ثامن الحجج در پی آن است تا با همت خیرین، با توجه به مرکز درمانی و نزدیکی آن به روستا‌های استبرق، مهرآباد و مناطق اطراف آن بخش اورژانسی نیز برای این مرکز اختصاص دهند.

وی ضمن تشکر از همه خیرینی که تاکنون مؤسسه ثامن الحجج را یاری نموده اند افزود: این مؤسسه خیریه برای ارائه خدمات درمانی و بویژه دارویی برای بیماران، نیازمند حمایت و یاری همه جانبه مسئولان، خیرین و مردم است تا بتوان در این راستا باری از دوش همشهریان نیازمندمان بردارد.

وی ادامه داد: همشهریان جهت هرگونه کمک نقدی و غیر نقدی می‌توانند از طریق شماره حساب‌های ۱۹۲۷۳۵۸۴۲۷ بانک ملت و ۰۱۰۶۲۳۵۴۹۶۰۰۰ بانک ملی و ۶۱۰۴۳۳۷۹۱۰۰۰۰۶۸۴ شماره کارت بانک رسالت اقدام نمایند.

انتهای پیام/ی

ساخت مرکزی برای بیماران خاص در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین منگلی
۱۱:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
سلام ازآقای ملایی بسیار متشکرم ازکار خداپسندانه وبیشتر گلوله‌های وترکشهایی وانفجارات زمان جنگ اثرات نا معلومی بر روی رزمندگان داشته وخیلیها زندگیهاشون تاثیر گذاشته وخدا می‌داند وبس این کار بسیار خوب وخداپسندانه است
آخرین اخبار