کاهش سن اعتیاد در استان مرکزی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی از کاهش سن اعتیاد در این استان خبرداد.

 کاهش سن اعتیاد در استان مرکزیشاه محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در حاشیه جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  با بیان اینکه سن اعتیاد در استان مرکزی در سال‌های اخیر کاهش داشته است، گفت: خانواده‌ها و دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی باید با تقویت مهارت‌های زندگی در بین نوجوانان و اجرای برنامه‌های نشاط محور، پیشگیری از اعتیاد در این قشر را مدنظر قرار دهند.

شاه محمدی افزود: ۶۴ درصد جمعیت معتادان استان مرکزی متاهل هستند و ۲۳ درصدجامعه معتادان هم در مراکز کارگری درگیر آسیب جدی اعتیاد هستند که باید کاهش و پیشگیری از اعتیاد، دغدغه اصلی خانواده‌ها و دستگاه‌های مربوطه باشد.

وی اضافه کرد: بیشترین مواد مخدر مصرف شده در سطح استان تریاک، ماده مخدر گل و شیشه است که با توجه به تبلیغات غلط در خصوص ماده مخدر گل به عنوان یک گیاه، افزایش آمار مصرف این ماده مخدر را شاهد هستیم.

کشف بیش از ۷ تن مواد مخدردراستان مرکزی در سال ۹۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته با اقدامات مطلوب مقابله‌ای از سوی دستگاه‌های مربوطه، هفت هزار و ۴۳۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به صیانت از معتادان بهبود یافته در سال‌های اخیر تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۳۰ معتاد بهبود یافته توسط کارفرمایان در استان مرکزی مشغول به کار شده اند.

شاه محمدی بیان کرد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی هم با ارائه برنامه‌های پیشنهادی از موازی کاری جلوگیری و برنامه‌های پروژه محور را در دستور کار قرار دهند.

شاه محمدی نقش خیران را در پیشگیری از اعتیاد در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مشارکت و همکاری دستگاه‌های مطئول با خیران در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: اعتیاد ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.