ابتکار در جلسه شورای اداری استان مرکزی؛

تشکیل کارگروه امور زنان بی سرپرست از برنامه‌های دولت دوازدهم است

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: تشکیل کارگروه امور زنان بی سرپرست از برنامه‌های دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور منتخبان بانوان استان مرکزی، آقازاده استاندار، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استان مرکزی برگزار شدگفت: تشکیل کارگروه امور زنان بی سرپرست از برنامه‌های دولت دوازدهم است.

ابتکار افزود: طرح ملی اشتغالزایی زنان به طور خاص به اشتغالزایی و توان افزایی زنان توجه می‌کند که در مرحله اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده بسیار بیشتر از مردان است که این موضوع با عدالت اجتماعی دولت دوازدهم مغایرت دارد.

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: اعتیاد و طلاق، رفتار‌های خشونت بار مهم‌ترین مواردی هستند که خانواده‌ها را تهدید می‌کنند و قوه قضایه باید هر چه سریع‌تر لایحه مربوط به حمایت از خانواده را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در عرصه سازمان‌های مردم نهاد پیش رو است بیان کرد: ظرفیت‌های استان در صنایع دستی بسیار قابل توجه است و ۷۵ درصد اشتغالزایی در این حوزه به عهده زنان است.

فرجی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم در این جلسه از افزایش ۳۳ درصدی مشارکت سیاسی زنان درامور مختلف خبرداد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه ضمن عذرخواهی از مردم این استان به دلیل نواقصی که در سال ۹۶ بوده است گفت: سرمایه گذاری خارجی در این استان رشد ۷۶ درصدی داشته است.

آقازاده افزود: راه آهن سریع السیر اراک_ قم با اعتباری بالغ بر ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری خارجی احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: میزان صادرات غیر نفتی استان در سال ۹۵ یک ونیم میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام / ج

سخنان ابتکار دردر جلسه شورای اداری استان مرکزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.