خطر ناک بودن ممنوعیت یا محدودیت کشت در استان خوزستان

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش ممنوعیت یا محدودیت کشت درخوزستان را مسئله‌ای حساس و  خطرناک دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عبدالرحيم رحیمی نیا، رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: ممنوعیت یا محدودیت کشت درخوزستان، مساله‌ای بسیار حساس و خطرناک است و به همه مسئولان وزارت نیرو، کشاورزی هشدار می‌دهیم که این مسایل مستقیما با معیشت کشاورزان ارتباط دارد.

وی بیان داشت: وقتی در خبرها می‌خوانیم برنامه خاموشی برای استان در نظر گرفته شده، آن هم به دلیل کمبود آب و در مقابل معاون رییس جمهور اعلام می‌کند که آب خوزستان اضافه است ولازم است سند ملی آب تصویب واجرایی شود تا از بحث مافیا و تجارت آب جلوگیری شود.

رحیمی نیا افزود: تغییرشرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها مساله‌ای منطقی است در بحث مصرف آب برای کشت گندم در خوزستان مدیریت بسیار خوبی را انجام دادیم و در کشت پاییزه امسال نیز تعامل بسیار خوبی با کشاورزان در استان در بحث مدیریت مصرف آب انجام گرفت و در این راستا تلاش شد تا در حد امکان به تولید ضربه‌ای وارد نشود وهمچنین کمترین اتلاف آب را داشته باشیم.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش عنوان کرد: موضوعات مطرح‌شده در بحث ممنوعیت یا محدودیت کشت دراستان، مساله‌ای بسیار حساس وخطرناک است و دراین زمینه به همه مسئولان وزارت نیرو، کشاورزی و سایر مسئولان هشدار می‌دهیم که این مسایل مستقیما با معیشت کشاورزان ارتباط دارد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش در پایان گفت: اگر کشاورز نکارد یا کم بکارد زندگی خود را چگونه اداره کند آیا مسئولانی که مسایل مربوط به ممنوعیت و یا محدودیت کشت را مطرح می‌کنند به این فکر افتاده‌اند که اگر 6 ماه حقوق نگیرند، زندگی خود را چگونه اداره می‌کنند. در این زمینه باید به معیشت کشاورزان توجه ویژه شود.

انتهای پیام/م

کمبود آب و کاهش کشت محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.