طی تفاهم نامه‌ای مطرح شد؛

افزایش همکاری ایران و برزیل برای تقویت و همکاری‌های علمی

ستاد علوم شناختی و مراکز علمی معتبر برزیل برای تقویت زمینه‌های همکاری‌ها تفاهم نامه‌ای امضا کردند.

(دریافتی)همکاری ایران و برزیل برای تقویت و همکاری‌های علمیبه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاد علوم شناختی و مراکز علمی معتبر برزیل برای تقویت زمینه‌های همکاری‌ها با اتخاذ سیاست‌های حمایتی اجرای پروژه‌های مشترک توسط محققان و متخصصان را در اولویت پیوند‌های همکاری متقابل قرار داده تا زمینه‌های تبادل تجارب، انتقال یافته‌های علمی، همکاری‌های مشترک و نیز مبادله استاد و دانشجو فراهم شود.

ایران و برزیل برای توسعه و گسترش و تعمیق همکاری‌های علمی و جلب محققان و متخصصان در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی، میز همکاری مشترک میان دو کشور را ایجاد کردند تا دامنه فعالیت‌ها و تشریک مساعی برای همکاری‌های متقابل تقویت شود.

برگزاری 6 دوره فراخوان جهت پذیرش طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های علوم شناختی حاصل ارتباط و تماس‌های کارشناسان ارشد ستاد علوم شناختی و 2 مرکز معتبر علمی برزیل برای ایجاد یک فضای مستحکم همکاری متقابل میان 2 کشور در 2 سال اخیر است.

شناسایی پتانسیل‌ها برای همکاری‌های بین المللی در حوزه‌های علوم شناختی بین پژوهشگران برزیلی و محققان ایرانی، توسعه پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، ایجاد همکاری مشترک بین تیم‌های علمی ایران و برزیل در زمینه‌های مورد علاقه طرفین در مرز‌های دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزار‌های شناختی بین دو کشور در فراخوان طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

نقشه برداری مغز، خدمات و ابزار‌های ارزیابی و توانبخشی، توسعه ابزار‌های تهاجمی و غیر تهاجمی ارتباط با مغز، آموزش و مطالعات شناخی مغز و نیز شناخت اجتماعی از زمینه‌های همکاری مشترک در فراخوان طرح‌ها را به خود اختصاص داده است.

ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی و نیز بنیاد تحقیقاتی سائوپائولو و سازمان حمایت و ارزیابی تحصیلات تکمیلی جمهوری فدرال برزیل برای تقویت پیوند‌های علمی میان مراکز تخصصی و تحقیقاتی و در راستای اجرای پروژه‌های مشترک به همراه مبادله استاد و دانشجو در زمینه مطالعات مغز و شناخت، دو تفاهم نامه امضا و مبادله کردند.

 همکاری هیئت های علمی ایران و برزیل 

هیئت های علمی دو کشور در سه سال اخیر در مذاکرات و دیدار‌های متقابل، گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها میان مراکز دانشگاهی و علمی در بخش‌های علوم شناختی و بهره گیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور را در راستای ایجاد پیوند‌های پایدار علمی دو جانبه، و به سود منافع مشترک دو کشور در جهت تحکیم و تقویت همکاری‌ها و تبادل اطلاعات میان ایران و برزیل قلمداد کردند.

برزیل با برخورداری از امکانات مناسب علمی و اقتصادی از جایگاه مناسبی در میان کشور‌های در حال توسعه برخوردار است و محققان و گروه‌های تحقیقاتی داخل و خارجی که مایل به انتقال دانش به مراکز علمی این کشور باشند تحت حمایت قرار می‌دهد.

محمدحسین مقامی کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی می‌گوید: برزیل به دلیل سیاست‌های توسعه یافتگی درسال‌های اخیر به تجهیزات مدرن در حوزه علوم شناختی دسترسی یافت و توانمندی‌های آن سبب انتخاب برزیل به عنوان کشوری مناسب برای همکاری‌های علمی شد و از سوی دیگر رشد فزاینده علم و دانش در ایران و سطح ممتاز دانش و تخصص محققان و اساتید ایرانی نیز برزیل را به جلب همکاری ایران تشویق کرده است.

پیشرفت دانش علوم شناختی در ایران در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده و کشورمان در زمینه هوش مصنوعی رتبه شانزدهم جهانی را به خود اختصاص داده و همچنین در حوزه علوم شناختی در سطح دوم کشور‌های منطقه جای دارد.

رشد فزاینده علم و دانش در ایران و توان مندی‌های علمی کشورمان از یک سو و برخورداری برزیل از امکانات و پتانسیل‌های اقتصادی و توسعه‌ای، دو کشور را در مسیر تقویت همکاری‌های متقابل علمی بویژه در حوزه‌های توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی سوق داده و آینده روشنی را برای توسعه و گسترش همکاری‌های پایدار علمی میان دو کشور رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار