در سال ۹۶ ؛

جابجایی مسافران مسیر ریلی، ۲۰ درصد افزایش یافت

در سال ۹۶ جابجایی مسافر در مسیر ریلی مشهد_ سرخس با ۲۰ درصد افزایش روبرو بوده است.

جابجایی مسافران مسیر ریلی، ۲۰ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۸۵۰ مسافر و زائر امام هشتم (ع) در مسیر ریلی مشهد_ سرخس توسط یک هزار و ۴۶۰ رام قطار تردد کرده که نسبت به سال ۹۵ شاهد رشد ۲۰ درصدی بوده ایم.

هادی ضیایی مهر افزود: طرح سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه داشته و تعداد مسافرین ورودی و خروجی قطار‌های نوروزی و زائرین امام هشتم (ع) در این ایام در مسیر مذکور ۵ هزار و ۸۱۳ نفر بوده که شاهد رشد ۶ درصدی جابجایی مسافر در ایام پیک نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح قطار‌های حومه‌ای یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با اولویت شهر‌های پرجمعیت مانند تهران و مشهد می‌باشد، گفت: این طرح در راستای کمک به رفع معضلات و مشکلات حمل ونقل کلان‌شهر‌های بزرگ، تسهیل تردد مردم در شهرستان‌های اطراف مشهد به این کلان‌شهر و استفاده این شهرستان‌ها از امکانات شهر‌های بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: در حال حاضر قطار حومه‌ای موجود در مسیر مشهد- سرخس به صورت ۲ بار رفت و برگشت در طول شبانه روز در حال ارائه خدمات سفر ریلی به مردم است و ساعات رفت و برگشت این قطار‌ها با نظر مردم و هماهنگی با فرمانداری شهرستان‌ها تعیین می‌شود.

 
ضیائی مهر افزود: همچنین واگن‌های این قطار‌ها از نوع واگن‌های لوکس دو طبقه است که دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیار مناسبی نیز هستند و جزء جوانترین ناوگان‌های مسافربری در کشور محسوب می‌شوند.

گفتنی است: قطار‌های حومه‌ای از سرویس‌های حمل و نقل ریلی مسافری هستند، که در درجه اول بین مراکز شهر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
این قطارها، قطار‌هایی هستند که در شعاع ۱۰۰ کیلومتری یک کلان‌شهر و برای دسترسی ساکنین شهر‌های اقماری به این کلان‌شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
غالب مسافرین قطار‌های حومه‌ای با هدف رفتن به سر کار و برگشت به خانه این قطار را مورد استفاده قرار می‌دهند. حرکت به موقع در سفر به سمت کلان‌شهر، سرعت بالا، حداقل توقف در ایستگاه بین‌راهی از ویژگی‌های این قطار در وضعیت ایده‌آل است.

انتهای پیام// ف. ح
 

افزایش جابجایی مسافران ریلی

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.