مدیرجهادکشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه:

استقبال کشاورزان شهرستان شاهین‌شهر و میمه از توسعه کشت زعفران

مدیرجهادکشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، توسعه کشت زعفران را راهکاری برای مقابله با کم‌آبی دانست و از وجود 60 هکتار مزارع زعفران دراین شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر رستمی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد:  امسال 300 کیلوگرم زعفران به ارزش تقریبی بیش از 2میلیارد تومان از این مزارع برداشت شد.

وی با بیان اینکه در شرایط کاهش بارندگی و پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی، توسعه کشت زعفران را به‌ جای محصولات آب بر به کشاورزان توصیه می‌کنیم، خاطر نشان کرد: تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی زیرزمینی، راهکار مقابله باکم آبی در بخش کشاورزی ست.

به گفته مدیرجهادکشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، خرده مالکان در سال‌های اخیر با دریافت کمک‌های بلاعوض، توانستند یک هزار و 600 هکتار اراضی خود را به تجهیزات آبیاری نوین مجهز کنند و مصرف آب را  دست کم 20 درصد کاهش دهند.

 رستمی ،کشت گلخانه‌ای نیز راهکار مناسبی برای مقابله با تنش‌های آبی در اراضی کشاورزی این شهرستان دانست که در این زمینه کشاورزان، وسعت گلخانه‌های این شهرستان را به بیش از 40 هکتار افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: پروانه تأسیس 20 هکتار گلخانه نیز صادر شده است که به‌ تدریج در نوبت بهره‌برداری هستند؛ در این زمینه یک شهرک گلخانه‌ای به وسعت 8 هکتار در بخش میمه در دست احداث است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه،  هزینه تقریبی احداث هر هکتار گلخانه رابین 800 هزار تا یک‌میلیون و 200 هزار ریال برآورد کرد که با بهره‌برداری از هر هکتار گلخانه، برای «10جوان جویای کار»، شغل ثابت کشاورزی ایجادمی شود.

رستمی ،از استقبال کشاورزان بخش میمه این شهرستان به منظور مقابله با تنش‌های آبی خبر دادو در این باره،خاطر نشان کرد:  وسعت باغات گل محمدی نسبت به چند سال پیش، از 70 هکتار به 400 هکتار، افزایش‌ یافته است.

 

انتهای پیام/م

 

تغییر الگوی کشت، راهکار مقابله با کم‌آبی در بخش کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.