ضرورت ایجاد وقف جدید برای برگزاری اعیاد شعبانیه در کاشمر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر برضرورت ایجاد وقف جدید برای برگزاری اعیاد شعبانیه در کاشمر تاکید کرد.

ضرورت ایجاد وقف جدید برای برگزاری اعیاد شعبانیه در کاشمربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ صادق خلیلی افزود: در شهرستان کاشمر وقفی مرتبط با برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه وجود ندارد و ضرورت دارد که خیران نیک اندیش گامی موثر در این زمینه بردارند.

وی با بیان اینکه برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشن‌های ماه شعبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: هزینه‌های برپایی جشن‌های اعیاد شعبانیه در امامزاده سیدحمزه (ع) کاشمر از محل موقوفه الکاسفی تهیه می‌شود که یکی از نیات این موقوفه برگزاری تمامی جشن‌ها در این آستان مقدس است و امامزاده سیدمرتضی (ع) و امامزاده سیدمحمد (ع) نیز از محل کمک و نذورات مردمی به اجرای جشن می‌پردازند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر گفت: جشن‌های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت است و باید از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این ایام برای تبیین آن بهره گرفت.

صادق خلیلی افزود: ضرورت دارد که خیران نیک اندیش در این زمینه نیز ورود پیدا کنند و وقف‌هایی را مرتبط با برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در این شهرستان به ثبت برسانند.

آمادگی بقاع متبرکه کاشمر برای جشن های شعبانیه


وی با بیان اینکه امامزادگان سیدمحمد (ع) , سیدحمزه (ع) و سیدمرتضی (ع) کاشمر در اعیاد و مناسبت‌های ماه شعبان به خصوص نیمه شعبان آماده برگزاری جشن‌ها هستند گفت: آذین بندی بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای مسابقه از مهمترین برنامه‌هاست.

رئیس اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه از اهداف برگزاری جشن‌های مذهبی آشنایی نسل جوان با سیره ائمه معصومین (ع) است، تصریح کرد: اوقاف با هدف افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌هایی را در این مکان‌های مذهبی برگزار می‌کند.


خلیلی گفت: : امامزادگان به علت فضای معنوی خاصی که دارند به عنوان مامنی معنوی برای حضور مردم محسوب می‌شوند و از همین رو برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند تاثیر بسزایی در حضور بیشتر مردم در این مکان‌های مقدس داشته باشند.

انتهای پیام//و.ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.