همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

نمایش اقتداریگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی در خراسان رضوی

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی در خراسان رضوی آمادگی خود را نشان دادند.

نمایش اقتداریگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در ابتدای این مراسم چتر بازان در محل رژه فرود آمدند و یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی استان شامل پیاده نظام ویگان‌های خودرویی و سایر نیرو‌های مسلح ر‍ژه خود را آغاز کردند.


تیپ‌ها و یگان‌های لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع)، هوانیروز، پدافند هوایی، یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، نیروی انتظامی با نظم و انضباط خاصی در این مراسم حضور داشتند.
 

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: ارتش جمهوری اسلامی به پشتوانه مردمی و تحت رهبری‌های مدبرانه فرماندهی کل قوا تبدیل به نیرویی قدرتمند در منطقه شده است.
 
علی رضا رشیدیان با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی مکتبی، مردمی و کارآمد است، افزود: این نیرو مایه عزت و سربلندی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند ما یک کل بهم پیوسته ایم و برای عزت، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس افزود: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، استقلال و آزادگی را برای ملت ما به ارمغان آورد و یادگار‌های ماندگار بسیاری را از خود به جای گذاشت که از جمله آن‌ها روز ارتش است.

رشیدیان گفت: در زمانی که همه به دنبال انحلال ارتش بودند بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تیزبینی و هوشیاری، حفظ ارتش را یک ضرورت برای حفط تمامیت ارضی و مقابله با تهاجم دشمنان دانستند و این روز را تعیین نمودند.

وی گفت: ملت ما بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی از نیرو‌های مسلح خود حمایت و پشتیبانی می‌کند و به طور قطع توانمندی، اقتدار و استحکام آن‌ها امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

استاندار خراسان رضوی افزود: اگر قدرت بازدارندگی ارتش و نیرو‌های مسلح شکسته شود، دشمنان که امروز همه توان خود را برای ضربه زدن به نظام به کار بسته اند در صدد نابودی انقلاب اسلامی و از بین بردن محور مقاومت بر می‌آیند.

رشیدیان با بیان اینکه تقویت نیرو‌های مسلح کشور به طور قطع تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، تصریح کرد:، اما این نیروی قدرتمند در مقابل تهدیدات خارجی مقتدرانه ایستاده و نمی‌گذارد خواب‌های آشفته دشمنان تعبیر شود.

وی گفت: نیرو‌های مسلح ما امروز از نظر توان دفاعی در بهترین شرایط خود هستند و در حالی که دشمنان ما در کشور‌های اطراف با ایجاد درگیری و جنگ در صدد کشاندن درگیری به داخل کشورمان هستند وجود نیرو‌های مسلح و ارتش قدرتمند آرامش بخش زندگی مردم ماست.

استاندار خراسان رضوی ، پیام روز ارتش را اتحاد ملت و نیرو‌های مسلح تحت تدابیر و رهبری‌های فرمانده معظم کل قوا برای ایجاد امنیت و آرامش کشور دانست.

 رشیدیان افزود: امروز ارتش قهرمان به پشتوانه تجارب دوران دفاع مقدس در حوزه تولیدات دفاعی و استفاده از ظرفیت دانشمندان علوم نظامی دارای ظرفیت مستشاری در منطقه است و متناسب با مقتضیات وتهدیدات واکنش‌های موثری و به موقعی بروز داده و به تناسب افزایش تهدیدات و تحولات؛ تجهیزات نظامی در داخل با اتکا به توانمندی‌های داخلی به قدرت نظامی روز و خودکفایی در این حوزه دست یافته است.

وی گفت: ما هر گز به دنبال جنگ افروزی نبوده ایم و با هیچ کشور غیر متخاصمی سر جنگ نداریم، اما از هر گونه سلطه و سلطه پذیری بیزاریم و با همه توان در مقابل سلطه گری‌ها ایستاده و می‌ایستیم.

استاندار خراسان رضوی یاد امیران، افسران و درجه داران ارتش و نیرو‌های مسلح که در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و دلاوری‌ها کردند و در این راه جان خود را فدا نمودند تا این انقلاب و کشور امروز به اقتدار کنونی دست یابد؛ گرامی داشت.

انتهای پیام//ا.س
 

رژه نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی

برچسب ها: ارتش ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.