معاون دادگستری اردبیل؛

اردبیل در کاهش تصادفات منجر به فوت رتبه اول کشور را کسب کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در کاهش تصادفات منجر به فوت رتبه اول کشور را کسب کرد.

یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه کارگروه کاهش تصادفات در اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: تصادفات رانندگی منجر به فوت استان در سال 96 نسبت به سال قبل حدود 21 درصد کاهش یافته و از این لحاظ رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی افزود: در این استان ابتکارات خوبی به ویژه در تعطیلات نوروزی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بیمه ها و پلیس راه استان اعمال شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در این مدت با توزیع بروشورها در بین رانندگان و مسافران و نیز توزیع برگه های ارشادی به جای صدور برگه های جریمه برای رانندگان گام مثبتی در کاهش تصادفات برداشته شد.

خدادادی اظهار کرد: بحث تصادفات به دلیل این که با جان، مال و امنیت مردم سر و کار دارد از مباحث بسیار جدی است که مورد توجه ویژه دادگستری استان نیز می باشد.

وی افزود: در بحث تصادفات عواملی همچون فرهنگ صحیح رانندگی ، ایمنی خودرو و ایمنی جاده ها از عوامل بسیار تاثیر گذار هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: به همت و تلاش دستگاه ها متولی نقاط حادثه خیز جاده های استان از 105 مورد به 25 مورد کاهش یافته و 10 نقطه حادثه خیز جاده های استان نیز در دستور کار برای تعریض، تعمیر و اصلاح به منظور ایمن سازی قرار گرفته است.

خدادادی بزرگراه ها را از مهم ترین و تاثیرگذارترین عامل کاهش تصادفات دانست و افزود: اردبیل از حیث بزرگراه دچار کمبود است و از حدود 900 کیلومتر ظرفیت بزرگراه استان فقط حدود 130 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد .

وی گفت: در بزرگراه های استان در 100کیلومتر با تردد حدود یک میلیون مسافر در سال 1396 حدود یک نفر کشته می شود در حالی که در 100 کیلومتر با یک میلیون تردد در جاده های معمولی 12 نفر کشته می شوند یعنی بطور کلی کشته های جاده های معمولی حدود 12 برابر بیشتر از بزرگراه می باشد.

وی توسعه و ایجاد بزرگراه را جزو فوریت ها، ضروریات ها و خواسته های مردم به ویژه مردم شمال استان دانست چرا که بیشترین تصادفات معادل حدود 70 درصد از تصادفات در جاده های ارتباطی شمال استان اتفاق می افتد.

انتهای پیام/ح

کاهش 21 درصدی تصادفات رانندگی منجر به فوت استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.