استفاده از کالا، محصولات و تجهیزات داخلی در طرح‌های داخل کشور، رویکرد اصلی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نخستین جلسه شورای راهبری مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی استان فارس گفت: فعالیت این مرکز در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در زمینه خرید کالای داخلی و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی استان فارس از مرداد پارسال، افزود: بیش از یک هزار پیمانکار فرعی در حوزه‌های مختلف صنعت استان شناسایی شده‌اند که تاکنون ۸۷ پیمانکار فرعی به عضویت این مرکز درآمده‌اند و کار عضو‌گیری این مرکز ادامه دارد.

فتوحی، فعالیت مرکز پیمانکاری فرعی را در زمینه پیوند بین صنایع کوچک و بزرگ، تداوم تولید در واحد‌های صنعتی و رونق بخشیدن به کل اقتصاد موثر دانست و بیان کرد: برای گسترش پیمانکاری فرعی، ایجاد ارتباط و اعتمادسازی بین واحد‌های کوچک و بزرگ صنعتی اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان این که این مرکز سبب تسهیل یکپارچگی شرکت‌های داخلی و پیمانکاران فرعی (صنایع کوچک و متوسط) در زنجیره خریداران بزرگ دولتی و خصوصی (در سطح ملی و خارجی) می‌شود، تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز، گام موثری برای مرتبط ساختن صنایع کوچک به صنایع بزرگ برداشته می‌شود.

فتوحی، هدف از اجرای این برنامه را تقویت توانایی صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و اشتغال زایی آنها، به روزآوری فرآیند‌های فنی و محصولات آنها، بهبود قابلیت رقابت بین المللی آنها، جذب سرمایه‌گذاری و سفارش‌های خارجی، تشویق جایگزینی واردات و رشد صادرات محصولات تولیدشده اعلام کرد.

وی با تصریح بر توانمندی‌های منحصر به فرد واحد‌های صنعتی در استان فارس به ویژه در بخش‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی گفت: از اولویت‌های مهم این مرکز شناسایی واحد‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت و پیمانکاران فعال در این حوزه و برنامه ریزی برای ایجادارتباط موثر بین آن‌ها و پیمانکاران بزرگ است که در این راستا با اعزام اعضای این مرکز به نمایشگاه‌های داخلی مرتبط با صنعت نفت، بستر مناسبی برای انجام مذاکره و تبیین ظرفیت‌های موجود فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از دیگر زمینه‌های فعالیت این مرکز را صنایع مرتبط با قطعه سازی خودرو و نیز تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی اعلام کرد و اظهارداشت: در این حوزه‌ها نیز متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان فارس، امسال برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و تشکل‌های صنعتی برگزار شد، برنامه‌های امسال مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی استان فارس تصویب شد.
انتهای پیام/ر

برگزاری نخستین جلسه شورای راهبری مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.