نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه ناشی از نبود وحدت در جهان اسلام است

قدومی گفت: بین کشورهای اسلامی وحدتی برای مقابله با صهیونیست‌ها وجود ندارد و این یک چالش بزرگ برای مسلمانان است.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه، اظهار کرد: ‌متأسفانه در حال حاضر منطقه در حالتی از آشوب به سر می‌برد و نبود وحدت بین کشورهای اسلامی باعث شده تا بیگانگان و نیروهای استکباری به راحتی در منطقه ما جولان دهند و این هرگز به نفع منطقه نیست.

وی تصریح کرد:‌ شرایط غرب آسیا به گونه‌ای است که کشورهای بیگانه از آن سوی مرزها پای خود را در سرزمین‌های اسلامی می‌گذارند و این یک چالش بزرگ برای کشورهای مسلمان به شمار می‌رود.

قدومی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بدون هیچ ابایی منطقه را بمباران می‌کند، افزود: اصل مسئله در اینجاست که بین کشورهای اسلامی وحدتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و به راحتی اجازه می‌دهیم دشمنان وارد خاک ما شوند و دست به هر تجاوزی بزنند.

نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم بین کشورهای مسلمان شکاف ایجاد شود چرا که دشمنان منتظر هرگونه فرصتی برای ضربه زدن به جوامع اسلامی هستند و این موضوع نیازمند وحدت هر چه بیشتر بین کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه جهان عرب و جهان اسلام باید در کنار هم بنشینند و سرنوشت خود را تعیین کنند، افزود: غیرمنطقی است که اجازه دهیم کشورهای دیگر مثل آ‌مریکا و دیگران برای ما تصمیم گیری کنند چرا که این حق هر ملتی است که سرنوشت خود را تعیین کند.

قدومی در پایان خاطرنشان کرد: باید نشست‌هایی در سطح منطقه بین کشورهای مسلمان برگزار شود و مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد و تلاش بر این باشد که نگذارند دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا از خلأ ایجاد شده سوء استفاده کنند و به کشورهای اسلامی آسیب بزنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار