مقام عراقی: مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم

مشاور امنیت ملی عراق گفت مخالف ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی و حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، فالح الفیاض -- مشاور امنیت ملی عراق -- اعلام کرد مخالف ایجاد پایگاه های نظامی خارجی و حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم.

فالح الفیاض در گفتگو با این شبکه در بغداد با اشاره به این که حضورش در پست های امنیتی عراق، نامزد شدن برای انتخابات پارلمانی این کشور را دشوار کرده است، گفت: فهرست های انتخاباتی مختلفی قبل از انتخابات پارلمانی شکل گرفته و ممکن است پس از اعلام نتیجه انتخابات مشکلاتی در تشکیل کابینه ایجاد شود. هیچ فهرست انتخاباتی به تنهایی نمی تواند دولت عراق را تشکیل دهد.

وی افزود: ما از نخست وزیری حیدر العبادی در دولت آینده عراق حمایت می کنیم. وی گفت: برخی از گروه های سیاسی در عراق تنها برای حفظ موجودیت خود در این کشور تلاش می کنند، این در حالی است که این دوره سپری شده است.

الفیاض تاکید کرد: پیروزی بر داعش و جلوگیری از تجزیه کشور شرایط جدیدی را در عراق ایجاد کرده است. وی با اشاره به این که مخالف ایجاد پایگاه های نظامی خارجی در عراق هستیم، گفت: با حضور نیروهای آمریکایی در عراق مخالفیم و حضور مستشاران نظامی آمریکایی در عراق باید محدود و بر اساس نیازهای عراق باشد.

وی گفت: آن دوران سپری شده است که کشورهای دیگر برای عراق نخست وزیر انتخاب می کردند. مشاور امنیت ملی عراق بیان داشت: ما با دولت سوریه روابط داریم و این روابط بر اساس منافع ملت عراق است. ما وظیفه داریم در مسئله مبارزه با تروریسم با دمشق رابطه داشته باشیم.

وی گفت: روابط عراق با کشورهای مختلف بر اساس منافع عراق است. وی افزود: من موضوع اعزام نیروهای مشترک عربی را به سوریه برای جایگزین شدن نیروهای آمریکایی در مناطق اشغالی سوریه جدی نمی دانم. همچنین این کشورها از توانایی لازم برای اعزام نیرو به سوریه برخوردار نیستند. جنگ در سوریه آسان نیست و برخی از کشورها پول های هنگفتی در درگیری های سوریه هزینه کرده اند. عراق مخالف اعزام نیروی عربی به سوریه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار