سال گذشته؛

مایه کوبی بیش از چهار میلیون دام در سیستان وبلوچستان

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: چهار میلیون و ۳۹۳ هزار و ۸۱۹ راس دام این استان سال گذشته علیه انواع بیمار‌های دامی مایه کوبی شدند.

مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: این دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف نظیر طاعون نشخوار کنندگان کوچک، انترو توکسمی، بیماری قانقاریا، آبله بزی و گوسفندی به طور رایگان واکسینه شدند.

وی کاهش خسارت به دامداران، جلوگیری از تلفات و ضایعات دامی و مقابله با بروز انواع بیماری‌ها در جمعیت دامی را از مهمترین اهداف اجرای طرح مایه کوبی دام در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی گفت: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با هدف کاهش مخاطرات خشکسالی از سال گذشته تاکنون برنامه‌های ویژه‌ای نظیر تشکیل کارگروه فرعی خشکسالی در کمیته سلامت دامپزشکی استان و شناسایی نقاط بحرانی و آسیب پذیر در مناطق روستایی و عشایری را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۴۷ هزار و ۱۵۶ نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم را در خصوص بیماری‌های مشترک قابل انتقال به انسان به ویژه هاری و تب کریمه کنگو فرا گرفتند و مبارزه با بیماری‌های انگلی انجام شد.

انتهای پیام/گ

مایه کوبی دام ها در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.