کاربردی کردن رشته های دانشگاهی برای ایجاد اشتغال ضروری است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه درگیلان در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، لزوم کاربردی کردن رشته‌های دانشگاه در صنعت و ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت:در نشستی که با استاندار و مسوولان استان در روز‌های گذشته داشتم تاکید کردم که باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و دانشجویان هر چه بیشتر بهره برد و راه برای ورود دانشجویان برای اجرای طرح‌های گردشگری، بوم گردی، علمی، عمرانی و در سایر زمینه‌ها فراهم کرد.
وی مدرک گرایی را یکی از آسیب‌های جامعه عنوان کرد و افزود: توجه صرف به مدرک و فراهم نکردن زمینه‌های کاری برای دانشجویان آسیب‌های جدی را به اشتغال وارد می‌کند.
محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: در حاضر ۱۵ درصد ازدانشجویان این دانشگاه در رشته‌های مهارتی درسطح کشوردر حال تحصیل هستند که ما تلاش داریم این آمار ۱۵ درصدی را تا سال ۹۹ به ۳۰ درصد درسطح کشور افزایش دهیم تا زمینه بیشتر و علمی تری برای اشتغال ایجاد شود.
وی بابیان اینکه ظرفیت دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در رشته‌های مختلف در سطح گیلان تا ۵۰ هزار نفردانشجو است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ق

ایجاد اشتغال با کاربردی کردن رشته های دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.