سابقه علم در تبریز به ۷۵۰ سال پیش برمی گردد

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:سابقه علم در تبریز به ۷۵۰ سال پیش و زمان ربع رشیدی بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی در آیین نکوداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به سابقه علمی تبریز در دوران‌های گذشته گفت: سابقه علم در تبریز به ۷۵۰ سال پیش و زمان ربع رشیدی بر می‌گردد که در آن دوران دانشمندان با ۷ زبان دنیا تربیت و به کشور‌های دیگر صادر می‌شدند.

وی گفت:جایگاه و فرهنگ ما بالاتر از موقعیتی است که اکنون در آن قرار داریم، ۷۵۰ سال پیش، دانشگاه ربع رشیدی به صورت مدیریت فرایندی، اداره می‌شد، دانشگاه جایی بود که خودش را اداره می‌کرد و علم، متناسب با نیاز‌های جامعه و پاسخگوی نیاز‌ها بود.

وی با اشاره به نقش وقف در دوران گذشته گفت: در کتب تاریخی آمده است که در زمان‌های گذشته، وقف در جامعه وجود داشت و حتی تخم مرغ و گوشت گوسفند هم وقف می‌شد، تلاش کنیم طبق معیار‌های الهی و اسلامی پیش برویم.

وی درادامه به سفر وزیر بهداشت به تبریز اشاره کرد و گفت:وزیر بهداشت سفر‌های زیادی به استان آذربایجان شرقی داشته و حساب آن از دستمان خارج شده و خوشحالیم که پیگیر موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری  آیین نکوداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

برچسب ها: درمان ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار