معاون رئیس جمهور در آمل:

افزایش اعتبارات برای اجرای طرح‌های عمرانی/بیکاری بیش از ۳ میلیون نفر در کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

افزایش اعتبارات برای اجرای طرح‌های عمرانی/بیکاری بیش از ۳ میلیون نفر در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل اجرای سد هراز گفت: دولت در سال ۹۶ بیش از ۵۰ هزارمیلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه کرد که سبب شد میزان سرمایه گذاری کشور در مقایسه با سال ۹۵ یک و نیم درصد افزایش داشته باشد.

 نوبخت افزود: از این رقم ۴۲ هزار میلیاردتومان برای طرح‌های عمرانی از خزانه دولت، ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران و ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مهار آب‌های مرزی از محل صندوق توسعه ملی هزینه شد.

سخنگوی دولت گفت: دولت در سال ۹۶، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک دارایی عملکرد و هزینه داشت که ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشت.

وی با بیان اینکه نظام بانکی نیز پارسال ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۶ هزار بنگاه اقتصادی داد، افزود: این میزان امسال به ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور در موضوع اشتغال نیز گفت: ۸۳۶ هزار نفر پارسال به جمعیت فعال کشور اضافه شدند که از این تعداد ۸۱۹ هزار نفر مشغول به کار شدند.

نوبخت با بیان اینکه با اشتغال این افراد نرخ بیکاری از ۳/۱۲ به ۱/۱۲ کاهش یافت، افزود: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور هنوز بیکارهستند که باید امسال تدبیری برای اشتغال آن‌ها اندیشده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: توسعه در کشور امکان ناپذیر است مگر اینکه هر استان سهمی در منطقه خود داشته باشند به همین دلیل مسئولان استان‌ها باید از سیاست‌های عمومی و کلی کشور سهم خود را مطلع باشد.

محمد باقر نوبخت برای انجام سفر یک روزه عصر امروز به مازندران سفر کرده بود.بازدید از مراحل اجرای سد هراز و جاده جایگزین محور هراز از برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور به استان بود.

انتهای پیام/ک


اختصاص ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار