بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان:

سیاست اشتباه آمریکا در افغانستان سبب گسترش فساد شده است

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفت کمک های مالی آمریکا به افغانستان سبب گسترش فساد در این کشور شده است.

سیاست اشتباه آمریکا در افغانستان سبب گسترش فساد شده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جان ساپکو»، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار ) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که کمک های مالی آمریکا به افغانستان سبب گسترش فساد در این کشور شده است.

وی بیان داشت: پشتیبانی غیر عمدی واشنگتن از مقامات فاسد‌ در افغانستان سبب شده است که‌ میزان‌ رشد‌ اقتصاد‌ی افغانستان‌ ناپایدار‌ باقی‌ بماند.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان افزوده است: «حتی اگر گروه طالبان فردا با حکومت افغانستان موافقتنامه صلح امضا کند، حکومت افغانستان هنوز هم برای نیمی از بودجه خود به کمک های بین المللی نیاز خواهد داشت.

جان ساپکو تاکید کرد: «سربازان ما ممکن ‌است به ‌آمریکا ‌برگردند، اما پول ما هنوز هم مصرف خواهد شد. توسعه یک بخش خصوصی پویا در افغانستان، راه حل دراز مدت به این مشکل است.»

وی در گزارش خود افزوده است که میزان تلاش دولت افغانستان برای توسعه بخش خصوصی با امنیت، ظرفیت اداره‌ها در حکومت‌، روابط‌ با همسایه‌ ها‌ و فساد همسان نبوده است.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان از اداره توسعه بین المللی آمریکا خواسته است که با همکاری نهاد‌های مربوطه در افغانستان، تلاش های خود را برابر با نیازمندی ها و شرایط جامعه افغانستان‌ فراهم کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار