با مخترعین ایرانی؛

محصول دانش‌بنیانی که اقتصاد کشور را متحول می‌کند

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید محصولی شده است که به کمک آن می‌توان در حفظ محیط زیست و پویایی اقتصاد کوشا باشید.

تولید محصول دانش‌بنیانی که اقتصاد کشور را متحول می‌کند/ دیگر نگران قبض‌های خدماتی خود نباشید/ شرکت‌های دانش‌بنیان اجازه نمی‌دهند جیب شما خالی شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد محصولات دانش‌بنیانی که این شرکت‌ها تولید می‌کنند را معرفی ‌کند.

مصرف درست انر‍‍ژی و صرفه‌جویی در آن یکی از موضوعات مهم کشور است که باید توجه بسیاری به آن شود؛ محصولات بسیاری در راستای صرفه‌جویی در انرژی و رونق اقتصاد کشور تولید شده‌اند که همگی به کنترل مصرف گاز، برق‌، آب و انرژی‌های حیاتی دیگر کمک می‌کنند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید سیستم همزمان تولید برق و حرارت شده است که به کمک این سیستم چندین متر مکعب گاز و برق صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سیستم تولید برق و حرارت گفت: به کمک این سیستم می‌توان در مصرف گاز شهری و برق صرفه‌جویی کرد زیرا این سیستم مشکلات حرارتی و تولید برقی که در سیستم‌های قدیمی موتورخانه‌ها و نیروگاه‌ها را ندارد.

وی ادامه داد: از طریق این سیستم سالانه 5 تن آلاینده‌های هوایی‌، کاهش پیدا می‌کنند زیرا سیستم‌های قدیمی حرارتی، آلاینده‌های شیمیایی بسیار زیادی تولید می‌کنند که این سیستم بر خلاف آنها به روش نوین عمل می‌کند و هیچ گونه آلاینده محیطی تولید نمی‌کند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در رابطه با بعد اقتصادی این محصول برای مشتریان بیان کرد: به دلیل آنکه صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق انجام می‌شود، این محصول از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و با نصب این سیستم در ساختمان‌های مسکونی شاهد کاهش میزان هزینه قبض‌ خواهید بود.

محصول دانش بنیانی که آب آشامیدنی را شیرین می‌کند

وی در رابطه با خصوصیات مثبت این سیستم اظهار کرد: قیمت این محصول در مقایسه با نمونه خارجی‌ حداقل چهل درصد کمتر و این موضوع به نفع مصرف کننده است برای مثال قیمت جهانی این محصول 600 یورو است که ما آن را به 400 یورو کاهش دادیم.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این سیستم همزمان حرارتی برقی هم در فصل زمستان و هم در فصل تابستان به کمک شهروندان می‌آید به این صورت که در فصل زمستان حرارتی که دستگاه تولید می‌کند تبدیل به گرما می‌شود و در فصل تابستان جذب این حرارت به چیلرها هوای خنک را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این محصول برای نقاط جنوبی کشور کارایی بسیاری دارد، گفت: در مناطق جنوبی کشور اغلب شهروندان برای شیرین کردن آب آشامیدنی با مشکلات بسیار مواجه هستند و برای این کار باید به روش‌های گران روی آورند اما این محصول آب شور را جذب می‌کند و آب شیرین را تحویل می‌دهد.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: شرکت ما جزء معدود شرکت‌ها در دنیا است که به تولید این محصول می‌پردازد اما متاسفانه به دلیل فرهنگ نامناسب داخلی، نتوانسته‌ایم به طور کامل تجاری‌سازی این محصول را انجام دهیم در صورتی که این محصول هم سبب حفظ محیط زیست می‌شود و هم اقتصاد کشور را متحول می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
من خودم کلاج برقی اختراع کردم دادم ایران خودرو و سایپا میگن خوبه ولی اول برو بساز بیار کارشو ببینیم بعد میلیون میلیون تا ازت میخریم خب من اگه پول داشتم بسازم که خودمم تولید میکردم و منت شماها رو نمیکشیدم
آخرین اخبار