حقایقی از مکان‌ مخوف اعتراف‌گیری گروه «جیش الاسلام»/تروریست‎ها چگونه تونل‎های پیچیده را ساختند؟+فیلم

گروه جیش الاسلام از زندانی مخوف برای شکنجه و اعتراف‌گیری استفاده می‌کردند.

تروریست‎ها چگونه تونل‎های پیچیده را ساختندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛پس از آزادسازی غوطه‌شرقی و شهر دوما هر روز تصاویر و ویدئو‌های تازه‌ای از تونل‎ها و زندان‎های مخوف گروه‌های تروریستی منتشر می‌شود.

پایگاه «راشاتودی» اخیراً ویدئوی تازه‌ای منتشر کرده که فضای داخلی زندانی را نشان می‌دهد که گروه جیش الاسلام از آن به عنوان مکانی برای شکنجه و اعتراف‌گیری استفاده می‌کردند.

فرد راهنما در فیلم ضمن توضیح فضای ترسناک زندان پر از سلول‎های انفرادی، دیوار‌های بُتی، و تونل‎های زیرزمینی می‌گوید: سیستم پیچیده این زندان و تونل به خوبی میزان حمایت‎های بین‌المللی از گروه‌های تروریستی را نشان می‌دهد که در این منطقه حضور داشتند.

وی می‌افزاید: در زمنیه تجهیزات نظامی، تروریست‎ها همه چیز داشتند. به خوبی می‌توان دید که تروریست‎ها چگونه افراد زندانی را مجبور به حفر این تونل‎ها کرده‌اند. از این تونل همچنین برای مرکز فرماندهی تروریست‎ها نیز استفاده می‌شد.

عنوان این ویدئو «زندان ندامت» نام دارد؛ زندان ندامت پُر از قفسه‌های آهنی است که برای نگهداری افراد زندانی استفاده می‌شده است.

«مروت سلیم» زن ۳۸ ساله‌ای که با آزادسازی شهر دوما از این زندان مخوف رهایی یافته در گفتگو با «اسپوتنیک» می‌گوید افراد زندانی حق حرف‌زدن با هم نداشتند، برق و آب گرم وجود نداشت.

«علی برهوم» از دیگر زندانی‌های گروه جیش لاسلام در شهر دوما با بیان اینکه در زندان تنها «نفرت عمیق» را تجربه کرده تشریح می‌کند: مردان مجبور به حفر تونل‎های زیرزمینی بودند، زنان آشپزی و تمیزکاری می‌کردند و لباس‎های کهنه را تعمیر می‌کردند. هرکسی باید مدت زمان زیادی کار می‌کرد و گرنه سهمیه غذا نداشت.

«برهوم» می‌افزاید: غذا مسئله‌ای بسیار حیاتی و درناک بود. حتی افراد چاق نیز در نتیجه گرسنگی‌های مداوم و پیوسته به‌شدت لاغر شده بودند. نان و هریسه (هلیم فرنگی) تنها چیزی بود که به ما می‌دادند، آن هم یک وعده در روز و بعضی مواقع دو روز بک وعده. به‌ندرت غذای گرم می‌خوردیم.

 

منبع:میزان

انتهای پیام/

زندان‎های مخوف جیش‌الاسلام در غوطه‌شرقی

برچسب ها: تروریسم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
من خیلی خوشبختم . درسته که خانه و ماشین ندارم و با 20 سال سابقه شغل دولتی و ودرک فوق لیسانس . از اینکه امنیت امنیت داریم شگر گزار هستم .
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت بر داعش
Canada
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداکنه داعش نابود بشه
Canada
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
این تونل ها خیلی حقیقت را اشکار خواهد کرد .باید فیلمی راجع اش ساخته بشه .باید بفهمند جقدر طول کشیده که این تونل ها را بسازند .ایا قبل از گرفتن ساخته شده یا قبل
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله نابودی تروریست های جنایتکار