رییس سازمان صنعت،معدن خراسان جنوبی مطرح کرد:

انجام ۵۴ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی

رییس سازمان صنعت، معدن خراسان جنوبی از ۵۴ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شهرکی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:در سال گذشته بالغ بر ۵۴ هزار مورد بازرسی از واحد‌های مختلف استان صورت گرفت که در مقایسه با سال 95، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:در بحث قاچاق کالا بالغ بر 5 هزار و 800 مورد بازرسی و تعداد 130 پرونده به ارزش ریالی 74 میلیون تومان تشکیل شده است.

شهرکی گفت:در بحث تنظیم بازار توانستیم به خوبی عمل و بحران ناشی از کمبود و افزایش قیمت را کنترل کنیم.

رییس سازمان صنعت،معدن خراسان جنوبی با بیان اینکه در ابتدای سال 96 با مشکل قیمت گوشت قرمز روبه رو بودیم،گفت:با نظارت سازمان و پیگیری شورای سازماندهی فرآیند ورود دام سبک و سنگین،تا حدودی توانستیم نیاز استان های دیگر را برآورده و با قیمت پایین تر عرضه کنیم.

وی با اشاره به التهاب قیمت تخم مرغ سال گذشته در کشور و استان افزود:با گروه تنظیم بازار،تولیدی‌ها سهمی را به استان اختصاص و مازاد مصرف را به استان های دیگر ارسال کردند.

شهرکی گفت:یک پرونده در خصوص تخلف و دستکاری تاریخ مصرف برخی از کالاها در بیرجند شناسایی و از فعالیت آن جلوگیری شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با بیان اینکه مرز ماهیرود فعال ترین بازارچه مرزی است،افزود:مجموع کالای خروجی استان به افغانستان حدود 890 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از افزایش حدود شش درصدی برخوردار بوده است.

وی  اظهار کرد:به مشاغل خانگی به ویژه قالیبافان 287 فقره مجوز  به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است.

 شهرکی گفت:تحقق اشتغال استان 2 هزار و 500 نفر بوده که بالغ بر 95 درصد محقق شده است.

انتهای پیام/غ

فعالیت بیش از 30 هزار واحد صنفی در خراسان‌جنوبی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار