رفع مشکلات ناشنوایان مهمترین اولویت انجمن ناشنوایان کشور است

رئیس هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان ایران گفت: مهمترین اولویت انجمن خانواده ناشنوایان ایران برطرف کردن دغدغه ناشنوایان است.

حامد عابدین‌زاده ،رئیس هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان ایران صبح امروز در انتخابات انجمن ناشنوایان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  افزود: در حال‌حاضر بیش از 10 هزار نفر عضو انجمن خانواده ناشنوایان در سطح کشور هستند که برای حمایت از حقوق این قشر و پیگیری مطالبات آنان تلاش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت انجمن خانواده ناشنوایان ایران برطرف کردن دغدغه ناشنوایان است، گفت: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان دغدغه ناشنوایان به زودی کاملا برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان ایران تصریح کرد: در حال‌حاضر خدمات فرهنگی و شنوایی و نیز سایر خدمات در انجمن با همکاری دانشکده علوم توانبخشی راه‌اندازی شده است و همچنین خدمات شنوایی نیز در این انجمن فعال است.

عابدین زاده از برگزاری کلاسهای سوادآموزی ویژه ناشنوایان و برگزاری کلاسهای آموزشی زبان اشاره خبر داد و اظهار کرد: استفاده از اساتید مجرب و تحصیلکرده برای آموزش ناشنوایان مبنای کار قرار دارد.

وی گفت: انتظار می‌رود با حمایت مسئولان فضای اشتغال برای ناشنوایان فراهم گردد تا این قشر نیز بتوانند همانند اقشار مختلف دغدغه و نگرانی اساسی نداشته باشند.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل  نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استارت راه‌اندازی انجمن ناشنوایان استان اردبیل آغاز شده است، افزود: انتظار می‌رود با حمایت دستگاههای مربوطه از جمله استانداری، فرمانداری، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای شهر دغدغه و مشکلات قشر ناشنوایان برطرف‌سازی شود.

سمیه محمدعلیزاده ،مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال برای ناشنوایان را اولویت اساسی دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند حمایت مسئولان و خیرین استان است تا بتوانیم گام اساسی در راستای پیشبرد اهداف خود در انجمن برداریم.

وی تصریح کرد: در حال‌حاضر بیش از 5 هزار ناشنوا در استان اردبیل وجود دارد که با مشکلاتی از قبیل اشتغال، و نبود برخی خدمات اصلی روبه‌رو هستند که باید در این زمینه اقدامات خوبی انجام گیرد.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان افزود: ناشنوایان نیز همانند اقشار مختلف حق دارند از خدمات مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار باشند تا بدون دغدغه در جامعه به ایفای نقش بپردازند.

محمدعلیزاده گفت: مهمترین اهداف راه‌اندازی انجمن ناشنوایان در استان اردبیل بررسی و پیگیری مطالبات ناشنوایان ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و برگزاری جلسات هم‌اندیشی است که انتظار می‌رود بتوانیم با حمایت مسئولان و خیرین مطالبات این قشر را برطرف کنیم.

در این انتخابات سیده زینب سیدبرقی به عنوان رئیس هیئت مدیره، میلاد جعفری به عنوان نائب رئیس، سمیه محمد علیزاده به عنوان مدیر عامل، حسین صداقت به عنوان بازرس و رضا صفرنژاد به عنوان خزانه دار  انجمن خانواده ناشنوایان استان اردبیل به مدت 5 سال معرفی  و آقایان به نام‌های عیسی محمدعلیزاده و یوسف یوسف زاده به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انجمن  انتخاب شدند.

انتهای پیام/ع

وجود بیش از 5 هزار ناشنوا در استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.