بیماری‌های غیر واگیر دار یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان گفت:امروزه یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بیماری‌های غیر واگیر دار است که امیدواریم برای کنترل آن اقدامات اساسی در نظر گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم ان در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهاد‌های حاکمیتی و اجرایی تاکید شود.

 پور هاشمی افزود: یکم الی هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گذاری شده که عناوین مختلف همچون عدالت در دسترسی به خدمات و حق مردم، مسولیت حکومت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تعهد به مسولیت پدیری نهاد‌های موثر و ترویج سبک زندگی سلامت محور، منابع پایدار و جامعه سالم، حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت و مسولیت اجتماعی از جمله عناوین هفته سلامت سال جاری تعیین شده است.

وی اظهار داشت: امروزه یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بیماری‌های غیر واگیر دار است که امید است برای کنترل آن اقدامات اساسی در نظر گرفته شود.

پور هاشمی علت اصلی بیماری‌های غیر واگیر دار را کم تحرکی دانست و افزود: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی بیماری‌های غیر واگیر دار افزایش پیدا کرده است که برای داشتن جامعه‌ای پویا این بیماری هاباید کنترل شود.

وی عنوان کرد: از سال‌های گذشته به دلیل بیماری‌های واگیر دار بسیاری از افراد فوت می‌کردند و در نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی انجام شده است و امروزه شبکه بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها نیز وجود دار و این بیماری‌ها به دلیل فراهم آوردن امکانات کنترل شده است.

امروز زنگ سلامت در فنی حرفه‌ای فاطمه الزهرا (س)اردکان نواختن شد.

انتهای پیام/ی

کم تحرکی علت اصلی بیماری‌های غیر واگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار