ایازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

راه‌اندازی کانون‌های سلامت در سطح شهر/ نیازمند ارتقای نشاط اجتماعی هستیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت از راه اندازی کانون‌های سلامت برای سطح بهداشت و درمان مردم در محله‌های مختلف خبر داد.

راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محله‌های مختلف شهرمحمد هادی ایازی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: یکی از فاکتورها در خصوص ارتقای سلامت، مشارکت بالای مردم است زیرا آنها می‌توانند نقش پررنگی در بهبود سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی جامعه ایفا کنند.

وی ادامه داد:  مشارکت در حوزه سلامت می‌تواند شامل بهداشت فردی، همسایه‌ و خانواده  باشد که در این زمینه وزارت بهداشت برای ارتقای سطح سلامت و افزایش میزان مشارکت کانون‌های سلامت را در محله‌های مختلف شهر راه‌اندازی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کانون‌های سلامت در موضوعات دیابت، مادر وکودک، بیماری‌های مختلف، مسائل سالمندی و معلولیت‌های مختلف با هدف افزایش آگاهی مردم آموزش‌های لازم را می‌دهند، افزود: وقتی مردم به فکر سلامتی خود باشند به همان اندازه هزینه‌های درمان و حوزه سلامت کاهش پیدا می‌کند که در این راستا مشارکت بین بخشی ضرورت می یابد.

ایازی با اشاره به اینکه ما باید از همه ظرفیت دستگاه‌های مختلف به نفع سلامت مردم استفاده کنیم، افزود: غذای سالم، جاده ایمن، خودروی ایمن و میوه سالم، سلامتی آحاد جامعه را به ارمغان می‌آورد.

ارتقای سطح سلامت نشاط اجتماعی را تقویت می کند

وی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت توجه جدی در حوزه بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در حوزه سلامت علاوه بر مسئله جسمی، موضوعات روانی و اجتماعی مطرح است به طوری‌که در چارچوب سلامت روان یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد نشاط اجتماعی می‌شود، ارتقای سلامت در بین مردم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت است تا بتوان در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام شود، عنوان کرد: مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بیکاری اگر برطرف شوند باعث ایجاد یک نشاط اجتماعی در بین مردم شده و یکی از دغدغه‌های اصلی ما برطرف کردن مسائل و مشکلات مختلف برای ایجاد امید و نشاط در بین مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار