عبدالله: در صورت عدم حضور مردم در انتخابات، وضعیت سیاسی با چالش روبرو می شود

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که در صورت شکست روند ثبت نام رای‌دهندگان در کشور، وضعیت سیاسی با چالش روبرو خواهد شد.

عبدالله: در صورت عدم حضور مردم در انتخابات، وضعیت سیاسی با چالش روبرو می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که در صورت شکست روند ثبت نام رای‌دهندگان در کشور، وضعیت سیاسی با چالش رو به رو خواهد شد.

وی در جلسه اضطراری شورای وزیران افغانستان گفت فقط کسانی حق رای دارند که ثبت نام کنند.

عبدالله افزود: کارت رای‌‎دهی که پیشتر توسط کمیسیون انتخابات صادر شده بود، دیگر اعتبار ندارد و با این کارت‌ها دیگر کسی در انتخابات نمی تواند شرکت کند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به این مطلب که جنجال‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری افغانستان باعث بی‌اعتمادی مردم به نهادهای انتخاباتی این کشور شده افزود: ثبت نام رای دهندگان بهترین روش برای جلوگیری از تقلب گسترده است و تمام نهادهای داخلی و بین المللی انتخابات، همچنین متخصصین انتخاباتی این روش را برای جلوگیری از تقلب گسترده توصیه کرده‌اند.

و گفت: ثبت نام کنندگان فقط در محلی قادر به رای دهی هستند که در آنجا ثبت نام کرده‌اند. به گفته او، این ثبت نام تنها برای شرکت در انتخابات پارلمانی و شواری ولسوالی نیست، بلکه در انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی نیز این ثبت نام‌ها مدار اعتبار است.

عبدالله خطاب به مردم گفت: با ثبت نام نکردن، خود را از حق رای در چهار انتخابات پیش رو محروم نکنید.

روز گذشته، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که با گذشت حدود یک هفته از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی افغانستان، فقط ۱۵۸ هزار نفر در سراسر این کشور ثبت نام کرده اند.

روند ثبت نام از رای دهندگان روز ۲۵ حمل/ فروردین آغاز شد و انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی در تاریخ ۲۸ میزان/ مهر سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار