علیخانی مطرح کرد؛

طرح ترافیک جدید مشکلات زیادی را به بار آ‌ورد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پورسیدآقایی همواره مخالف نظرات کارشناسی است، گفت: طرح ترافیک جدید مشکلات زیادی را به بار آورد.

طرح ترافیک جدید مشکلات زیادی را به بار آ‌وردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران پیشنهادی مبنی بر الزام شهرداری تهران به تهیه گزارش گره‌های ترافیکی از طرف حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهر تهران مطرح شد.

هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران به عنوان موافق این طرح گفت: باید این طرح را جدی بگیریم، چراکه می‌تواند در تبیین و اولویت‌بندی هزینه‌ها در پروژه‌های گره‌های ترافیکی موثر باشد.

وی با اشاره به هزینه چند هزار میلیارد تومانی که برای ساخت پل صدر صرف شد، گفت: چند پروژه ترافیکی دیگر در هنگام ساخت پل صدر رها شد، در حال حاضر نیز برای ساخت کنار گذری بودجه مالی زیادی مصرف می‌شود که می‌توان با همان پول چند پروژه را پیش برد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هیچ کس پاسخگوی این نیست که ساخت تونل نیایش اولویت داشت یا خیر، معاونت فنی و عمرانی نگاهش به پروژه‌ها کلان و پرحجم است، در این بین معاونت حمل و نقل و ترافیک باید نگاهی ترافیکی به پروژه‌ها داشته باشد.

وی خطاب به پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: دست از مخالفت با این طرح بردارید.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: طبق بند الف ماده 9 در طرح جامع و حمل و نقل ترافیک باید ابعاد مختلف پروژه از قبیل اقدام به شناسایی، اولویت بندی، اقدامات دوره‌ای، حذف و اصلاح گره‌های ترافیکی، آرام سازی ترافیک در معابر، اجرای علائم و راهنما و نصب گاردریل لحاظ شده است.

وی افزود: وقتی تمام آن چیزی که ضرورت دارد در طرح آمده است، این پیشنهاد تکرار مکرات محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در پیشنهاد مطرح شده هیچ گزارش فنی محیط زیستی موجود نیست، گفت: باید توجه داشت با بودجه 97 کاری را انجام ندهیم که ابتدا و انتهایش مشخص نیست، ضمن اینکه این پیشنهاد در برنامه دوم پنج ساله قید شده است.

محسن پورسیدآقایی به عنوان مخالف این طرح گفت: هیچ الزامی برای تهیه گزارش گره‌های ترافیکی وجود ندارد، بحث من مخالفت و لجبازی نیست. برای انجام پروژه‌هایی در 45 نقطه 14 میلیارد و 400 میلیون بودجه نیاز بود که در سال جاری 10 میلیارد تومان بودجه آن را ابلاغ کردیم.

وی ارائه گزارش را موضوع حائز اهمیتی دانست و تأکید کرد: با این حال نیازی به تهیه گزارش گره‌های ترافیکی نیست.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران خطاب به مخالفان این طرح گفت: پورسید آقایی همواره با نظرات کارشناسی کمیسیون‌ها مخالفت کرد. پورسیدآقایی هیچ وقت موافق نظرات کارشناسی کمیسیون ها نبود.

علیخانی با تأکید بر اینکه اصل و اساس کار پور سیدآقایی مخالفت با نظرات کارشناسی است، گفت: درباره طرح ترافیک هرچه گفتیم کار خودش را کرد و عملا معاونت حمل و نقل و ترافیک را تبدیل به معاونت طرح ترافیک کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران خطاب به صدراعظم نوری گفت: از شما می‌پرسم آیا طرح ترافیک مطالعات محیط زیستی داشت که با عجله رأی دادید و این هم مشکل به وجود آورد؟

وی خاطرنشان کرد: سازمان ترافیک وظیفه بررسی گره‌های ترافیکی را دارد و نمی‌توانیم این امور را به اشخاص دیگری ارجاع دهیم.

علیخانی با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی 70 نقطه ترافیکی را اعلام کرده است که مورد قبول معاونت حمل و نقل و ترافیک نبود، گفت: باید اعلام کنیم که چرا با این نقاط مخالفت کردند.

وی تصویب این طرح را عامل الزام سازمان ترافیک و معاونت حمل و نقل و ترافیک به رسیدن به هدف دانست و گفت: باید تمام تصمیمات بر اساس نکات کارشناسی صورت گیرد.

در ادامه هنگامی که صدراعظم نوری اقدام به پاسخ به علیخانی کرد، هاشمی رئیس شورای شهر به خاطر جلوگیری از جنجال از نوری خواست تا پاسخش را به خود علیخانی اعلام کند.

کلیات طرح الزام شهرداری به ارائه گزارش گره‌های ترافیکی با 12 رأی موافق و 7 رأی مخالف از 19 رأی به تصویب شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
به جای این بساطا طرح آمایش سرزمین رو اجرا کنین تا هم تهران ارزون بشه هم شهرستانا آباد بشن یعنی کارخونه ها و پادگانا رو ببرین شهرستانمای دیگه
آخرین اخبار