اشتغال‌زایی ۲۴ هزارنفر در بخش کشاورزی چابهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: کشاورزی در شهرستان چابهار برای بیش از ۲۴ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

غلامحسین بامری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهاردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، افزود: در بخش کشاورزی شهرستان چابهار سالیانه ۸۰ هزار تن انواع محصولات پرارزش و متنوع باغی، ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی، سبزی و صیفی فصلی و خارج فصل و گیاهان علوفه‌ای و بالغ‌بر چهار هزار و ۹۳۶ تن انواع محصولات دامی باارزش اقتصادی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه ۵۸۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان چابهار در صورت وجود آب و تداوم بارندگی‌های فصلی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز مستعد کشاورزی در سواحل مکران و شهرستان‌های چابهار و کنارک وجود دارد و این‌درحالی است تنها ۲۲ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری، سبزی، صیفی و زراعی می‌رود و بقیه به دلیل بی‌آبی و خشکسالی هرچند ارزشمند و مستعد، اما بلااستفاده هستند.

بامری بابیان این‌که بحران بی‌آبی هم‌اکنون سد راه توسعه ظرفیت‌های بی‌بدیل کشاورزی در سواحل مکران شده، گفت: برای عبور از این بی‌آبی طرح احداث یک گلخانه با فرآیند شیرین‌سازی آب دریا از مدت‌ها پیش در دستور کار قرارگرفته و به‌زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اشتغالزایی در بخش کشاورزی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار