تداوم استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در شرق مدیترانه به بهانه مقابله با روسیه!

ارتش آمریکا در حال بررسی ادامه استقرار ناو هواپیمابر «یو اس اس ترومن» در آب‌های مدیترانه به بهانه مقابله با روسیه است.

تداوم حضور ناو هواپیمابر آمریکا در شرق مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنابر اعلام سایت دفنس نیوز، ارتش آمریکا در حال ارزیابی ادامه استقرار ناو هواپیمابر «یو اس اس ترومن» خود در نزدیکی خاورمیانه است. استقرار ناو هواپیمابر آمریکا به بهانه نظارت بر اقدامات روسیه در این منطقه صورت می‌گیرد.

 اوایل این هفته ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» به همراه یک گروه نظامی آمریکایی وارد آبهای مدیترانه شد. این اقدام درست شش روز بعد از تهاجم نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه به صورت گرفت.

این سایت خبری به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تداوم استقرار این ناو هنوز در دست بررسی است و در واکنش به فعالیت‌های ادعایی فزاینده روسیه در این منطقه صورت می‌گیرد. همچنین اعلام شد این اقدام همسو با استراتژی جدید دفاع ملی واشنگتن خواهد بود. همزمان منابع خبری آمریکا گزارش دادند ادامه استقرار ناو هواپیمابر ترومن در اروپا بخشی اصلی از ماموریت‌ حضور منظم نیروی دریایی این کشور است که از زمان عملیات طوفان صحرا  آغاز شده است.

ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» یازدهم آوریل پایگاه نورفولک، بزرگترین پایگاه دریای جهان واقع در شرق ویرجینیا را ترک کرد و همراه با یک گروه نظامی نوزدهم ماه آوریل وارد دریای مدیترانه شد. این اتفاق درست یک هفته پس از تهاجم نظامی سه جانبه آمریکا و متحدانش علیه سوریه در پاسخ به حمله ادعایی شیمیایی در دوما صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار