مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد؛

ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها دو موضوع مهم کمیته امداد است

میرشکار گفت:یکی از موضوعات مهم پیگیری شده در کمیته امداد ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛اکبر میرشکار،مدیرکل کمیته امداد استان قم،با اشاره به اقدامات کمیته امدادگفت:از 26 هزار خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تعداد 14009 خانواده سرپرست زن دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر اجرای پایلوت ازدواج مجدد در استان قم به‌عنوان الگویی برای کشور افزود: زنان سرپرست خانواری که با همسر قبلی خود مجدد ازدواج‌کرده‌ و به زندگی قبلی خود بازگشتند، کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ 3 میلیون تومان به آن‌ها اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اقدامات انجام‌شده برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ادامه داد: در بحث حمایت از افراد تحت پوشش یکسری خدمات ویژه برای توانمندسازی فکری، اقتصادی، فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود که یکی از این اقدامات مهم در حوزه ازدواج، ازدواج مجدد و بازگشت به زندگی قبلی است.

میرشکار با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های آموزشی بیان کرد: درزمینهٔ آموزش برای فرزندان و خود افراد تحت پوشش برنامه‌هایی داریم که به‌مرور زمان انجام، و این اقدامات در طول سال اجرا و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمینهٔ اشتغال در سال 96 از تعداد1300 فقره وامی که پرداخت‌شده، 59 فقره وام به زنان سرپرست خانوار در استان قم پرداخت شد که این وام توانست حداقل درآمدی را برای زنان سرپرست خانوار به همراه داشته باشد.

وی یکی از موضوعات مهم پیگیری شده در کمیته امداد را ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها دانست و افزود: برای این منظور قدم نخست مهارت‌آموزی بوده که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، سپس شناسایی استعدادها و درنهایت آماده شدن برای اخذ وام و تسهیلات است که کمیته امداد به مدت سه سال به روند پیشرفت افراد نظارت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم اضافه کرد: بیست میلیون تومان قرض‌الحسنه از منابع بانکی به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال‌زایی خانواده‌ها در نظر گرفته‌شده که البته با منابع قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) این مبلغ تا پنجاه میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ ح

پرداخت وام اشتغال ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.