انتقاد مسکو از واشنگتن به دلیل امتناع از صدور ویزا برای هنرمندان روس

وزارت خارجه روسیه، امتناع آمریکا از صدور ویزا برای یک گروه از هنرمندان روس که قرار بود در نیویورک به اجرای تئاتر بپردازند را تأسف‌آور خواند.

انتقاد مسکو از واشنگتن به دلیل امتناع از صدور ویزا برای هنرمندان روسبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد این حقیقت که هنرمندان روس گروه تئاتر بولشوی همچنان بدون ویزا هستند و نمی‌توانند برای شرکت در برنامه هنری به آمریکا سفر کنند واقعا جای تاسف دارد.

بنا به گزارش رسانه‌ها، آمریکا از صدور ویزای کاری غیرمهاجرتی برای دو گروه هنری روس خودداری کرده است. این در حالی است که سرویس خبری گروه‌های هنری مذکور علت این مسئله را یک مشکل فنی عنوان کرده است.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در این باره واکنش داد. در بیانیه وزارت خارجه آمده است: چندین سال است که تبادلات فرهنگی میان روسیه و آمریکا لغو شده است. در حال حاضر آمریکا با امتناع از صدور ویزا برای هنرمندان ما می‌خواهد یکی دیگر از حلقه‌های ارتباطی میان دو کشور را از بین ببرند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: آنها با این اقدام در تلاش هستند تا با توسل به موانع صدور ویزا، میان دو کشور فاصله ایجاد کنند و از این طریق سفر اتباع روس به آمریکا را تقریبا غیرممکن سازند. ما تنها می‌توانیم تاسف خود را درباره اتخاذ چنین سیاست‌های از سوی واشنگتن ابراز کنیم. بعید به نظر می‌رسد شهروندان آمریکا که به این علت از ارتباط با فرهنگ و دوستان روس خود محروم می‌شوند از مقامات آمریکایی به علت سیاست‌هایشان ممنون باشند.

وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که چنین اقداماتی حتی در دوره جنگ سرد نیز رخ نداده است.

روابط میان مسکو و به طور کلی کشورهای غربی از سال 2014 و به بهانه مداخله ادعایی مسکو در امور داخلی اوکراین و اتحاد مجدد کریمه با روسیه دچار تنش شده است.

این تنش‌ها به طور قابل توجهی طی هفته های اخیر و به دنبال مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه سابق روس، در شهر سالزبری انگلیس و نیز حمله کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به سوریه در واکنش به استفاده ادعایی از سلاح‌های شیمیایی در این کشور، بیشتر شده است.  

اوایل ماه میلادی جاری نیز آمریکا دوره تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه مسکو به اتهام تلاش‌ این کشور در جهت بی‌ثبات کردن دنیا اعلام کرد.  پیشتر نیز سخنگوی کرملین امتناع آمریکا از صدور ویزا برای خلبانان و کادر پروازی روسیه را تعمدی و ناخوشایند اعلام کرده بود.

 گروه تئاتر بولشوی قرار بود روز دوشنبه در سفر خود به آمریکا به اجرای برنامه در سالن لینکلن در نیویورک بپردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار