فایننشال تایمز: اتحادیه اروپا از تحریم روسیه می‌ترسد

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت کشور‌های اروپایی از تاثیر تحریم‌های اعمالی علیه روسیه بر اقتصاد خود هراس دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: قدرت‌های بزرگ اروپایی از ترس تاثیر محدودیت‌های جدید روسیه بر تولیدات منطقه‌ای اتحادیه اروپا، از حمایت از تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور دست برداشته‌اند.

در تاریخ 6 آوریل، وزارت خزانه‌داری آمریکا بازرگانان و شرکت‌های روسی را هدف تحریم‌های خود قرار داد. پس از اعلامیه‌های متضاد در مورد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، آمریکا در تاریخ 16 آوریل از اعمال تحریم‌های دیگر اجتناب کرد، با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد دونالد ترامپ همچنان به دنبال ایجاد تنش با روسیه است.

پاریس در حال حاضر از متحدان خود، از جمله برلین، لندن و رم درخواست کرده است تا به او در واشنگتن ملحق شوند، زیرا آخرین تحریم‌ها علیه روسیه که تولیدات آلومینیوم شرکت روسال (دومین شرکت بزرگ تولید آلومینیوم در روسیه) را نیز دربر می‌گیرد می‌تواند پیامدهای کلیدی بر صنایع اتحادیه اروپا -از تولید خودرو گرفته تا هوافضا- داشته باشد. آمریکا و شرکت‌های آن توجه چندانی به بازار روسیه ندارند، اما بسیاری از شرکت‌های پیشروی اروپایی در روسیه سرمایه‌گذاری کرده و یا مراودات تجاری قابل توجهی با این کشور دارند.

طبق تخمین‌هایی که در مورد عواقب تحریم روسیه زده می‌شود، تحریم مواد کشاورزی این کشور می‌تواند هزینه 100 میلیارد یورویی برای تولیدگنندگان مواد غذایی در اروپا به همراه داشته باشد.

یک منبع ناشناس در مورد به وجود آمدن تنگناهای تجاری از سوی روسیه در عرضه اکسید آلومینیوم، آلومینیوم خام و افزایش قیمت آن، به فایننشیال تایمز گفت این امر بر روی کل زنجیره تولیدات اروپا تاثیر خواهد گذاشت.

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان این هفته به طور جداگانه از واشنگتن دیدار خواهند کرد. گفتگو در مورد مسائل اقتصادی نیز در دستور کار مباحث مورد مذاکره قرار گرفته است. آلمان و فرانسه چندی پیش در واکنش انگلیس علیه روسیه در مورد مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس در شهر سالزبری جانب انگلیس را گرفته و دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

انتهای پیام/

گزارش فایننشال تایمز درباره هراس اروپا از اعمال تحریم علیه روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار