پدافند غیرعامل ضرورتی برای مقابله با تهدیدات است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان  با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات است،گفت:  با تغییر تهدیدها، روش‌های پدافند غیرعامل نیز متناسب با آن باید تغییر کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری برگزاری همایش منطقه‌ای مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک در سنندج، با اشاره به قرارگاه زیستی استان و اهداف برگزاری این همایش گفت: چند کلید واژه منابع، تهدیدات و صیانت از این منابع مثلثی پدافند غیرعامل را به وجود آورده است.

وی افزود: این دارایی‌ها در حوزه‌های مختلف شامل دو محور تهدیدات انسان‌ساخت و تهدیدات طبیعی است.

رضایی به روزبودن برای مقابله با تهدیدات انسان‌ساخت را با توجه به اینکه روز به روز ماهیت متفاوت و نویی به خود می‌گیرند را ضروری دانست و اظهار کرد: برای مقابله با این تهدیدات نیاز به داده مناسب، دانش و توان تحلیل و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان  اضافه کرد: قرارگاه زیستی استان با حضور مسوولان و نخبگان حوزه‌های مختلف در استان راه‌اندازی و در گام نخست برای شناسایی ظرفیت‌های استان به مرکز برگزاری همایش منطقه‌ای مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک در دستور کار قرار گرفت.

رضایی اضافه کرد: گسترش و افزایش فعالیت قرارگاه زیستی استان یکی از اهداف در حوزه زیستی پدافند غیرعامل است.

وی اذعان داشت: استاندار کردستان به عنوان فرمانده قرارگاه، فرمانده سپاه استان به عنوان جانشین قرارگاه و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان مسوول هماهنگ کننده دستگاه‌های تخصصی استان چارت قرارگاه زیستی استان کردستان را تشکیل داده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان  با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدها است، اضافه کرد:  با تغییر تهدیدها، روش‌های پدافند غیرعامل نیز متناسب با آن باید تغییر کند تا اقدامات انجام گرفته خروجی مناسب داشته باشد.

رضایی گفت: اداره کل پدافندغیرعامل با وجود ۱۱ کارگروه و دو قرارگاه عملیاتی سایبری و زیستی به صورت جدی در این حوزه فعالیت می‌کند و برگزاری همایش منطقه‌ای مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک از جمله این اقدامات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان  نقش رسانه‌های در این راستا را کلیدی و تاثیرگذار خواند و گفت: این انتظار را از اصحاب رسانه داریم که مباحث علمی مطرح شده در این همایش را به زبان ساده و قابل فهم به اطلاع عامه مردم برسانند.

انتهای پیام/ د م

ضرورت بروزرسانی روش‌ها و متناسب با تنوع تهدیدات در پدافند غیرعامل

برچسب ها: سپاه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.