الجزیره: خروج احتمالی دولت آمریکا از برجام خواست اسرائیل را عملی خواهد کرد

شبکه الجزیره گزارش داد با خروج احتمالی دولت آمریکا از برجام تنش‌ها در منطقه (خاورمیانه) تشدید خواهد شد و اسرائیل از بروز چنین تنش‌هایی حمایت می‌کند.

الجزیره: خروج احتمالی دولت آمریکا از برجام خواست اسرائیل را عملی خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: خروج احتمالی دولت آمریکا از توافقنامه هسته‌ای ایران خواست اسرائیل را عملی خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش از سفر به واشنگتن بار دیگر از آمریکا خواست در توافقنامه هسته ای ایران باقی بماند.

گزارشگر شبکه الجزیره، درباره آخرین تحولات مربوط به توافقنامه هسته ای ایران گفت: «با نزدیک شدن به تاریخ دوازدهم ماه مه که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بازنگری در توافقنامه هسته ای ایران تعیین کرده است، ماجرای این توافقنامه بین ایران و طرف های بین المللی داغ تر می شود. ترامپ تهدید کرده بود اگر نواقص این توافقنامه اصلاح نشود، از آن خارج خواهد شد. این در حالی است که باب کورکر، سناتور جمهوریخواه پیش بینی کرد آمریکا از این توافقنامه خارج شود. اما روزهای آخر پیش از این تاریخ، شاهد تحولات مهمی به ویژه از سوی طرف های اروپایی خواهیم بود».

در ادامه این گزارش آمده است: فرانسه، آلمان و انگلیس به دنبال حفظ توافقنامه هسته ای ایران هستند، زیرا معتقدند این توافقنامه به شیوه دیپلماتیک، نظارت شدیدی را بر تاسیسات این کشور به دور از سایه تنش نظامی، اعمال کرد. در چند روز اخیر، شاهد تنش هایی بودیم که با تهدیدات ایران درباره آمادگی برای اعمال همه گزینه ها از جمله بازگشت به غنی سازی اورانیوم به اوج رسید. به ویژه که سخنان مسئولان آمریکایی درباره خروج از توافقنامه هسته ای بیشتر شده است.

گزارشگر شبکه الجزیره پس از پخش قسمتی از سخنان وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: در سایه تشدید تنش بین ایران و دولت ترامپ، امانوئل مکرون از آمریکا خواست در چارچوب توافقنامه هسته ای باقی بماند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم با دونالد ترامپ پس از دیدار مکرون با رئیس جمهور آمریکا، دیدار خواهد کرد که تلاشی برای کاستن از نگرانی های واشنگتن است. این تلاش اروپایی‌ها همزمان با مذاکراتی با واشنگتن در مورد ایجاد تغییراتی در توافقنامه هسته ای به جای لغو آن، صورت می گیرد.

آیا اروپایی ها خواهند توانست بندهایی را به توافقنامه هسته ای اضافه کنند و امتیازاتی از ایران برای راضی کردن آمریکا بگیرند؟ یا اینکه در مرحله آینده شاهد تشدید تنش خواهیم بود و در این صورت سایه تنش نظامی به منطقه باز خواهد گشت؟ طرف های متعددی به ویژه اسرائیل از بروز چنین تنش هایی حمایت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما که از خدامونه به هم بخوره ما هم بریم دنبال انرژی هسته ای خودمان جواب آمریکا همین است.
آخرین اخبار