دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان مطرح کرد:

نقش مهم کارگران در چرخش اقتصاد کشور

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت : کارگران نقش مهمی در چرخش اقتصاد کشور بر عهده ‌دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب‌الله محقق دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه توجه به مشکلات معیشتی کارگران ،آن ها باید در اولویت تصمیم گیری باشند گفت: ۲۰هزار نفر در خانه کارگر استان عضویت دارند. کارگران با عضویت در خانه کارگر از ارائه مشاوره‌های رایگان ، بیمه تکمیلی ، برنامه‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌ها آموزشی و استفاده از ۹۰۰ سوئیت در سراسر کشور می ‌توانند بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود : یکی از مزایای عضویت در خانه کارگر رسیدگی به مشکلات حقوقی کارگران است و آمار دقیقی از تعداد کارگران اخراجی و تعدیلی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد اما در این مرکز به برخی از شکایات کارگران رسیدگی می‌شود.

محقق تصریح کرد : کارگر باید از حقوق خود دفاع کند. متأسفانه عدم شفافیت قوانین و اجرای نادرست قانون کار باعث شده است تا کارگران به حداقل حقوق قانونی خود دست پیدا نکنند و امروز تنها خواسته آن‌ها ، رعایت حقوق حداقلی کارگران است.

برگزاری جشن سالانه کارگران

حبیب الله محقق با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی کارگراضافه کرد : برگزاری جشن سالانه کارگران ، گردهمایی تشکل‌های کارگری استان ، دیدار کارگران با نماینده ولی‌فقیه و استاندار، حضور جمعی از کارگران استان در دیدار کارگران با رهبری انقلاب و رئیس‌جمهوری ، راهپیمایی و پیاده ‌روی در روز جهانی کارگر ازجمله برنامه‌های خانه کارگر در سمنان محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان عنوان کرد : کارگران علیرغم مشکلات معیشتی خود در راستای تحقق شعار سال و تولید کالای ایرانی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و خوشبختانه تیم اقتصادی استانداری سمنان از حوزه تولید و اشتغال استان به نحو مطلوب حمایت می‌کند.

انتهای پیام / گ

جزئیات برگزاری برنامه های روز جهانی کارگر

برچسب ها: وزارت کار ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار